فونیکسریمکسبهتام

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور:

آئین‌نامه جدید معاینه فنی تا ۴۵ روز دیگر آماده می‌شود

عصر خودرو- دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از تهیه آئین‌نامه جدید معاینه فنی تا ۴۵ روز آینده خبر داد و گفت: آئین‌نامه جدید معاینه فنی در حدود یک ماه تا ۴۵ روز آینده به دولت تحویل داده می‌شود که ساماندهی خودروهای گازسوز کارگاهی، برخورد با مراکز متخلف معاینه فنی و حذف برچسب معاینه فنی در این آئین‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

آئین‌نامه جدید معاینه فنی تا ۴۵ روز دیگر آماده می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، پوریا محمدیان یزدی در سی و دومین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با اشاره به اینکه آئین‌نامه معاینه فنی برای سال 93 است، گفت: با توجه به ابلاغ قانون هوای پاک در نیمه دوم سال 96، ماده 6 این قانون به صورت کامل احکامی را صادر کرده که نیاز است آئین‌نامه معاینه فنی سال 93 را بازبینی کنیم. این موضوع در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت. البته پیش از آن در سازمان محیط زیست نیز پیش نویسی را آماده و به دولت ارسال کرده بودند که با ارجاع به وزارت کشور، در این وزارتخانه با همکاری دستگاه‌های مختلف بررسی‌های متعدد روی آئین‌نامه صورت گرفت.

    وی ادامه داد: یکی از بحث‌های مطرح در آئین‌نامه معاینه فنی جدید، تشکیل یک کارگروه ملی معاینه فنی است.

    دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه ساماندهی خودروهای گازسوز کارگاهی موضوع دیگری است که در آئین‌نامه جدید پیگیری می‌شود، گفت: پیش از این هیچ نظارتی روی خودروهای گازسوز کارگاهی وجود نداشت و خلاء وجود یک مصوبه دولتی در این موضوع احساس می‌شد. برای همین سازمان شهرداری‌ها این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و تلاش شد که موضوع هویت بخشی به خودروهای گازسوز کارگاهی اجرایی شود.

    محمدیان همچنین با اشاره به اینکه در ماده 6 قانون هوای پاک به برخورد با مراکز متخلف معاینه فنی نیز اشاره شده است، افزود: در آئین‌نامه‌ اجرایی معاینه فنی این موضوع لحاظ می‌شود. افزون بر اینها دنبال حذف برچسب در پروسه معاینه فنی هستیم. زیرا در سیمفا علاوه بر پرینت کارنامه خودرو یک برچسب نیز تولید می‌شود که دردسرهایی ایجاد کرده و از آنجا که معاینه فنی بر اساس پلاک صورت می‌گیرد دیگر نیازی به برچسب‌ها نیست و در آئین‌نامه اجرایی جدید این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

    دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تاکید کرد: در حدود یک ماه تا 45 روز آینده، آئین‌نامه اجرایی معاینه فنی آماده می‌شود تا به دولت تحویل داده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو