فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت:

نرخ گذاری خودرو به میزان ۵ درصد زیر قیمت بازار کذب است

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به انتشار برخی اخبار درباره احتمال قیمت گذاری جدید خودروها پنج درصد زیر قیمت های کنونی بازار گفت: این موضوع صحت ندارد.

نرخ گذاری خودرو به میزان ۵ درصد زیر قیمت بازار کذب است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «رضا رحمانی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در این زمینه در ماه های گذشته نظرهای زیادی مطرح شده، اما در برخی موارد اطلاعات افراد دقیق نیست و برپایه حدس و گمان است.
    به گفته این مقام مسئول، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حال بررسی کارشناسانه قیمت هاست و به زودی گزارش آن نهایی می شود.
    وی بیان داشت: آنچه در بحث خودرو به دنبال آن هستیم فقط موضوع افزایش قیمت ها نیست، بلکه ساماندهی صنعت خودرو را در برنامه داریم که همکاران در حال تدوین آن هستند و از خودروسازان نیز برنامه خواسته ایم.
    رحمانی تاکید کرد: خودروسازان باید چند برنامه را مد نظر داشته باشند و تعهد در آنها ایجاد شود؛ در این راستا تعیین قیمت خودرو فقط یکی از موارد است و علاوه بر آن داخلی سازی خودروها، ارتباط با قطعه سازان، کیفیت خودروها و عمل به برنامه ها و تعهدات نیز باید مدنظر باشد.
    وی درخصوص قراردادهای خودروسازان نیز گفت: خودروسازان درخصوص پیش فروش های قطعی باید به تعهداتشان عمل کنند و هیچ تردیدی در آن نیست.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال خاطرنشان کرد: آن دسته از خودروهایی که قیمت جدید دارند و مشمول قیمت گذاری اند نیز در دست بررسی هستند و دیروز نیز در جلسه کارگروه تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت که به زودی نهایی می شود و بطور قطع «افزایش معقولی» تصویب خواهد شد.
    وی ابراز امیدورای کرد بسته ای که برای صنعت خودرو در حال تدوین است، به نفع مردم و صنعت باشد.

    ** تلفن همراه
    رحمانی درباره بازار تلفن همراه نیز گفت: آن دسته از تلفن های همراه که در گمرک مانده، به زودی در بازار عرضه می شوند و فردا (پنجشنبه) جلسه ای به همین منظور برگزار خواهیم کرد.
    وی خاطرنشان کرد: موانعی بر سر راه ورود این تلفن های همراه به بازار وجود داشته که در حال برطرف شدن است و با ورود آنها به بازار قیمت ها کاهش خواهد یافت.

    ** قیمت نان
    این عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین درخصوص قیمت نان تاکید کرد: در یک ماه اخیر که مسئولیت وزارت صنعت را بر عهده گرفتم، تاکنون قیمت جدیدی نداشته ایم و اگر افزایش قیمتی بوده مربوط به ماه های گذشته است.
    وی گفت: در کارگروه تنظیم بازار نیز افزایش قیمت نان مطرح نشده و هیچ برنامه ای برای آن نداریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو