فونیکسریمکسبهتام

معاون اجتماعی پلیس راهور فاتب مطرح کرد

اعمال قانون و جریمه در انتظار متجاوزان به گذرگاه عابر پیاده

عصر خودرو- معاون اجتماعی پلیس راهورپایتخت گفت: تجاوز به حریم گذرگاه عابر پیاده توسط دوربین و مأموران پلیس راهور ثبت و اعمال قانون می‌شود.

اعمال قانون و جریمه در انتظار متجاوزان به گذرگاه عابر پیاده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، همه‌ ما هنگام عبور از خط‌کشی‌های عابر پیاده مواجه شده‌ایم با خودروهایی که با تمام سرعت از جلوی ما عبور کرده و نه‌تنها حق عابرین پیاده را از آنها سلب می‌کنند بلکه باعث ایجاد ترس در عابرین پیاده نیز می‌شوند.

    اگرچه از نظر قوانین راهنمایی و رانندگی این خلاف محسوب می‌شود اما از آنجایی که نظارتی بر اجرای آن توسط راهنمایی و رانندگی نمی‌شود، رانندگان متخلف این عادت بد خود را کنار نمی‌گذارند. لذا به نظر می‌رسد راهنمایی و رانندگی باید با این تخلف برخورد جدی کرده تا اجتناب از این تخلف در بین رانندگان فرهنگ‌سازی شود. چرا از دوربین‌های کنترل ترافیک برای ثبت اینگونه تخلفات در معابر شهری استفاده نشود؟ چرا دوربین‌هایی برای این منظور در معابر شهری تعبیه نشود».

    سرهنگ مسعود جبارزاده معاون اجتماعی پلیس راهورپایتخت  در این خصوص اظهار داشت: تجاوز به گذرگاه عابرپیاده توسط دوربین و همچنین افسران پلیس راهور ثبت و اعمال قانون می‌شود.

    معاون اجتماعی پلیس راهورپایتخت تصریح کرد: اکثر تقاطع‌های پایتخت به دوربین‌ مجهز بوده و اعمال قانون به واسطه دوربین انجام خواهد شد؛ در مواردی نیز که دوربین در محدوده موجود نباشد تخلف فوق توسط افسران راهنمایی و رانندگی ثبت و ضبط خواهد شد.

    وی با بیان این مطلب که خوشبختانه در طی یکی دو سال اخیر تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پیاده کاهش یافته است تاکید کرد: عدم تجاوز به حریم گذرگاه عابر پیاده در هنگام چراغ قرمز عملا در فرهنگ رانندگی جا افتاده است؛ بطوریکه شاهد ایستادن خودروها در پشت حریم گذرگاه در هنگام چراغ قرمز هستیم.

    سرهنگ جبارزاده در پاسخ به دیگر پرسش درخصوص چگونگی اعمال قانون رانندگان متخلفی که در معابر فرعی به حریم عابران پیاده تجاوز می‌کنند، گفت: تعداد این افراد متخلف اندک است؛ در صورت مشاهده حتما افسران پلیس راهور نسبت به اعمال قانون و جریمه این افراد اقدام خواهند کرد؛ البته باید تاکید کرد که این مساله نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش هم دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو