فونیکسریمکسبهتام

باتری‌ جدید ساخت چین می‌تواند صنعت خودروسازی را دگرگون کند

عصر خودرو- تحول بیشتر الکتروتکنیک از جمله وابسته به تحول صنعت باتری‌سازی است. یک شرکت نوپای چینی کار تولید انبوه گونه جدیدی از باتری را آغاز کرده است. این باتری حجم کوچک‌تری را اشغال می‌کند و از ظرفیت بیشتری برخوردار است.

باتری‌ جدید ساخت چین می‌تواند صنعت خودروسازی را دگرگون کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دویچه وله، رقابت بر سر تولید باتری‌های توانمند شدت گرفته است. ساخت باتری‌های قوی به‌ویژه با توجه به تغییر رویکرد در صنایع خودروسازی از اهمیت تعیین‌کننده‌ای برخوردار است. چین در عرصه فعالیت در زمینه باتری‌های پردوام پیشتاز است.

    شرکت نوپای "توسعه انرژی کوین تائو" اعلام کرده است که کار تولید انبوه باتری‌های معروف به "سولید استت" را از اواسط ماه نوامبر سال جاری (2018) آغاز کرده است.

    بخش آنلاین خبرگزاری رسمی چین، "شین‌هوا" با انتشار گزارشی کوتاه خبر از آغاز تولید این باتری جدید داده است.

    گفته شده است که شرکت نوپای چینی "توسعه انرژی کوین تائو" مبلغ یک میلیارد یوان (معادل 130 میلیون یورو) در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت نوپا در سال 2014 در پیرامون محیط علمی دانشگاه "چین‌هوا" واقع در پایتخت چین، شکل گرفت.

    باتری‌های جدید

    ظرفیت تولید کل باتری‌های "سولید استت" در خط تولید راه‌اندازی شده 100 مگاوات ساعت اعلام شده است. این میزان برق برای تامین انرژی دو هزار خودروی برقی کفایت می‌کند.

    نمونه‌ای از باتری‌های لیتیوم-یون که در صنایع خودروسازی به کار می‌رود

    مسئولان این شرکت برآنند تا ظرفیت تولید باتری خود را تا سال 2020 به 700 مگاوات ساعت افزایش دهند. نخستین خودروهای برقی مجهز به این نوع باتری قرار است در سال 2020 روانه بازار شود.

    استفاده از این باتری‌ جدید تنها به خودروهای برقی محدود نمی‌شود. قرار است از این باتری تا پیش از راه‌اندازی خط تولید خودروهای برقی مجهز به آن، در دستگاه‌های گران‌قیمت دیجیتال استفاده شود.

    باتری‌های "سولید استت" از ظرفیت بالاتری نسبت به باتری‌های لیتیوم-یون که امروزه در دستگاه‌های دیجیتال و خودروهای برقی کارکرد دارد، برخوردار است.

    این باتری‌ها حجم کوچکتری دارند و از این رو امکان صرفه‌جویی در جا و افزایش ظرفیت را برای دستگاه‌های دیجیتال و همچنین خودروهای برقی فراهم می‌کنند.

    افزون بر آن، باتری‌های "سولید استت" در قیاس با باتری‌های لیتیوم-یون سریع‌تر شارژ می‌شوند. در باتری‌های "سولید استت" از الکترولیت‌ها استفاده نمی‌شود و از این رو خطر آتش‌سوزی در رابطه با این باتری‌ها وجود ندارد. در آلمان "موسسه تکنولوژی کارلزروهه" که وابسته به جامعه پژوهشی هلم‌هولتس آلمان است، در زمینه تولید فن‌آوری جدید در زمینه تولید باتری فعالیت می‌کند. اما باتری‌های "سولید استت" در آلمان هنوز به مرحله تولید نرسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو