فونیکسریمکسبهتام

تشکیل تیم نظارت بر مراکز معاینه فنی استان تهران

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به تشکیل تیم نظارت بر مراکز معاینه فنی استان تهران برای جلوگیری از تخلفات گفت: هدف ما این است که برگه معاینه فنی که در همه شهرستان‌های استان تهران صادر می‌شود کیفیت و استاندار مشابه برگه‌های معاینه فنی شهر تهران را داشته باشد.

تشکیل تیم نظارت بر مراکز معاینه فنی استان تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمد رستگاری با بیان اینکه بر اساس مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران تیم نظارت بر مراکز معاینه فنی در استان تهران تشکیل شده است، اظهار کرد: این تیم روزانه از عملکرد مراکز معاینه فنی در استان تهران بازدید می‌کند تا از تخلفات احتمالی جلوگیری کند.

    وی با اشاره به اینکه نماینده استانداری، پلیس، محیط زیست و شهرداری در این تیم حضور دارند، تصریح کرد: اولویت ما مراکز معاینه فنی در استان تهران و بعد شهر تهران است چرا که بر اساس مشاهدات، تخلفات در استان تهران بیشتر از شهر تهران است.

    معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه طی یک برنامه زمان‌بندی از کلیه مراکز معاینه فنی استان تهران در شش ماه دوم سال بازدید خواهد شد، گفت: اگر کاتالیست خودرو خراب یا تقلبی باشد خروجی اگزوز نیز با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌تواند معاینه فنی را پاس کند.

    رستگاری همچنین در پاسخ به این پرسش که چه تدبیری برای خودروهایی که از مراکز خارج از تهران برگه معاینه فنی می‌گیرند ولی در تهران تردد می‌کنند، در نظر گرفته شده است، گفت: این موضوع از نظر قانونی مشکلی ندارد. ما باید کاری کنیم که تمام مراکز معاینه فنی در کشور برگه معاینه فنی استانداردی را به خودروها تحویل دهند و این برگه در همه جای کشور قابل قبول باشد همچنین بر اساس مصوبه هیات دولت برگه معاینه فنی از هر کجا که گرفته شود در کل کشور قابل قبول است و ما نمی‌توانیم فراتر از مصوبه هیات وزیران عمل کنیم بنابراین برگه معاینه فنی از هر مرکز معاینه فنی که گرفته شود در کل کشور قابل قبول است.

    وی در پایان گفت: هدف ما این است که برگه معاینه فنی که برای مثال در شهرستان اسلامشهر صادر می‌شود - به جز برگه معاینه فنی برتر - همان کیفیت و استانداری را داشته باشد که برگه معاینه فنی شهر تهران دارد بنابراین این مسئله جزو مواردی است که طی بازدیدهای مشترک به آن رسیدگی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو