فونیکسریمکسبهتام

تردد خودروها بدون معاینه فنی در محدوده های ترافیکی ممنوع شود

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این که تردد خودروهای بدون معاینه فنی در محدوده های ترافیکی باید ممنوع شود، گفت:فعال نبودن دوربین های هوشمند در محدوده های ترافیکی،باعث افزایش آلایندگی ها شده است.

تردد خودروها بدون معاینه فنی در محدوده های ترافیکی ممنوع شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، احمد رضا لاهیجان زاده روزشنبه در شورای ترافیک استان که با دو موضع اجرای طرح LEZ ( دوربین های کنترل ترافیک) برای کاهش آلودگی هوا در محدوده کلان‌ شهرها و موضوع پارک بان ها در سطح استان برگزار شد، اظهار داشت: طرح LPZ معمولا در محدوده ای است که اجازه انتشار آلودگی داده نمی شود و خودروهایی در این محدوده تردد دارند، باید معاینه فنی داشته باشند.

    وی افزود: همچنین زمانی که قرار است در سطح کشور محدودیت های ترافیکی تعیین شود، اجرای طرح ها از این مناطق شروع می شود که یکی از نیازهای اساس این مناطق دوربین های هوشمند ترافیکی است.
    مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: خودروهای فرسوده و بدون معاینه فنی در کلانشهر ها نباید اجازه تردد داشته باشند و اگر در مناطق محدودیت ترافیک مشاهده شوند باید جریمه شوند.
    وی بیان کرد: بیش از یک سال است که بین وزارت کشور و ناجا اختلاف هایی بود که در نهایت قرار شده برای این دوربین ها کد جدید صادر شود اما وضعیت آنگونه که عنوان می شود پیچیده نیست و شاید این مشکلات با تعامل بین بخشی قابل حل باشد.
    لاهیجان زاده گفت: بر اساس مطالعات سال 91، سهم آلودگی خودروها 30 درصد و سهم آلودگی ناشی از صنایع 58 درصد بوده که بیش از 90 درصد میزان آلودگی صنعت مربوط به فلرهای نفتی است.
    وی ادامه داد: در بحث مدیریت ترافیک باید در اهواز اقدامات بهتری صورت گیرد و از آن جا که اهواز حالت دشت دارد بیشتر از تهران و سایرکلانشهر های استان ها باید به آن توجه کرد.
    * هیچ اختلافی در خصوص اجرای طرح LEZ با شهرداری نداریم
    سرهنگ پیریایی رییس پلیس راهور استان گفت: در خصوص اجرای طرح LEZ اقداماتی خوبی در ناجا صورت گرفته و هیچ اختلافی در این زمینه با شهرداری وجود ندارد .
    وی ادامه داد: اگر سرور اصلی به پلیس راهور انتقال داده شود، می توانیم تعامل بهتری با شهرداری برای کنترل دوربین های ترافیکی داشته باشیم.
    منصور کتانباف شهردار اهواز در این خصوص گفت: برای کنترل سرعت در کلانشهر اهواز تعداد 22 دوربین اضافه شده است اما در حال حاضر این دوربین ها فاقد کد هستند؛ هرچه زودتر باید این مشکل در وزارت کشور و ناجا برطرف شود تا بتوانیم سطح سرعت غیرمجاز در کلانشهر اهواز را مشخص کنیم.
    وی ادامه داد: آلایندگی خودروهای شخصی و عمومی درصد بالایی را به خود اختصاص داده است و این امر نیازمند فرهنگ سازی بیشتری است.
    شهردار اهواز گفت: در سال 92 محل هایی در این خصوص شناسایی شده و مطالعات آن نیز انجام شد و بر اساس مصوبه هیات دولت قرار شد پارک بان ها جمع آوری شده و طرح مکانیزه اجرایی شود.
    همچنین سرهنگ دوم ولی بیرانوند رییس اداره عملیات و ترافیک پلیس راهنمایی استان گفت: به ازای هر 50 کیلومتر یک نیروی پلیس در جاده ها مستقر است.
    وی افزود: پلیس راه استان از یکم فروردین ماه سال جاری تا 30 آبان ماه ، 845 هزار و 646 برگ جریمه صادر شده و 988 هزار و 197 پرونده تشکیل شده است.
    رییس اداره عملیات و ترافیک پلیس راهنمایی استان گفت: همچنین هفت هزار و 317 خودرو به دادگاه معرفی شده اند؛ 13 هزار و 441 خودرو و پنج هزار موتور سیکلت متخلف نیز متوقف شده اند و همچنین در این تاریخ 231 هزار سبقت غیر مجاز ثبت و خودروهای مورد نظر متوقف شده است .
    وی تصریح کرد: متاسفانه به رغم تلاش های صورت پگرفته آمار تلفات جاده ای نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این درحالی است که در سال گذشته نسبت به سال 1395 با کاهش قابل توجهی مواجه بودیم.
    سرهنگ بیرانوند گفت: مدیرت بحران در همه زمینه صورت گرفته ولی آیا 391 کشته در هشت ماه نیاز به بحران ندارد؟ این افزایش تلفات جاده ای و مواردی که باعث آن شده باید در دستور کار مدیریت بحران قرار گیرد.
    وی ادامه داد: بحث کنترل نامحسوس در اتوبوس ها برای بررسی سرعت رانندگان نیز از ابتدای سال به صورت جدی در دستور کار است و نتایج خوبی نیز از این اقدام حاصل شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو