فونیکسریمکسبهتام

شش خودرو خاص و دلچسب مناطق آزاد

عصر خودرو- فلسفه مناطق آزاد هرچه که بود این حسن را داشت که اهالی ۴گوشه ایران را با محصولات روز جهان به ویژه خودروهای بزرگ و پرمصرف آمریکایی دوباره آشتی داد آنهم با قیمتی مناسب و تردد محدود به مناطق خارج از محدوده. همین مورد امکان تردد در خارج از مناطق آزاد باعث شده تا در روزهایی که واردات خودرو ممنوع شده، برخی از آگهی‌های خرید و فروش این اتومبیل‌ها به شدت جلب توجه کند.

شش خودرو خاص و دلچسب مناطق آزاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از هفت صبح ، برای نمونه رنو کولئوس 2018 که در نمونه پلاک ملی قیمتی 600 میلیونی دارد، در انواع پلاک موقت قیمتی 350 میلیونی داشته و شورولت کامارو روباز سری 2016 هم بهایی 500 میلیون تومانی دارد. البته در مناطق آزاد خودروهای خاص‌تری هم پیدا می‌شود. جگوار XEیکی از سدان‌های لوکس جذابی است که در نمونه 2017 قیمتی 700 میلیون تومانی داشته ضمن اینکه انواع آئودی A6 نسل جدید هم را نیز در همین محدوده قیمتی می‌توان پیدا کرد. البته اینجا 4 خودرو متفاوت و ارزان‌تر از مناطق آزاد و 2اتومبیل گذرموقت را برای معرفی انتخاب کرده‌ایم که در کلاس‌ها و قیمت‌ها متفاوتی بوده و ضمن کارکرد مناسب، جذابیت‌ بالایی هم دارند و در بهای نهایی آنها تعرفه واردات هم محاسبه نشده است. خودروهایی از برندهای جمس، پژو، فورد، کادیلاک، میتسوبیشی و نیسان که هرگز در بازار خودروهای وارداتی رسمی ایران حضور نداشته‌اند.

    پژو RCZ – مدل 2011
    یک کوپه اروپایی 115 میلیونی بسیار زیبا و تا حدی اسپورت که حد فاصل سال‌های 2009 تا 2015 روی خط تولید پژو قرار داشت و به لطف سقف گنبدی و مواج و موتوری سرحال و خوش‌صدا بین جوانان مناطق آزاد محبوبیت دارد. با اینکه طراحی داخلی و امکانات خودرو چندان به روز نیست اما فرم کلی RCZ ابدا خسته‌کننده نیست و حتی به لطف وزن کم و قدرت 155 اسبی موتور قادر است نیازهای شما برای سریع رفتن را به خوبی برآورده کند.

    فورد فیوژن – مدل 2013
    بین آمریکایی‌ها به شدت منفور است و ابدا آن را به کمری محصول تویوتا و آکورد ساخته هوندا ترجیح نمی‌دهند. قضیه فیوژن در ایران اما کمی متفاوت است به طوری‌که این سدان 145 میلیونی در مناطق آزاد به ویژه در انزلی بسیار پرطرفدار است و حتی بیشتر از رقبای ژاپنی‌اش یعنی کمری و آکورد دیده می‌شود. فیوژن که موتوری 2٫5 لیتری و 175 اسبی دارد، روحیه اسپورتی داشته و علاوه بر پدال شیفتر از سیستم کنترل کشش هم استفاده می‌کند.

    میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018
    یک کراس‌اوور کامپکت مدرن با قیمت 190 تا 200 میلیونی که به تازگی وارد بازارهای جهانی شده و اخیرا در رشت و برخی مناطق دیگر کشور مثل تبریز به شکل پلاک شده دیده شده است. اکلیپس کراس که از پیشرانه چهار سیلندر 1٫5 لیتری با قدرت 152 اسب بخار استفاده می‌کنند به یک گیربکس CVT و سیستم دو دیفرانسیل مجهز شده و مستقیما رقیبا تویوتا CH-R و نیسان جوک است منتهی این خودرو خصیصه‌های اسپورتی کمتری نسبت به دیگر رقبا دارد.

    نیسان 370Z مدل 2014
    کوپه سریع‌السیر نیسان که بهایی 400 میلیونی داشته و با کمک موتوری قدرتمند، وزن سبک و کیفیت رانندگی مثال زدنی هیچ دست کمی از فورد موستانگ و شورولت کامارو نداشته و رانندگی با آن کاملا خطرناک است! از آنجا که نیروی موتور در محدوده 330 اسب بخار قرار دارد، نسبت وزن به نیروی خودرو بسیار خوب بوده تا در مسافت‌های کوتاه لی کوپه ژاپنی تمام ویژگی های مدل GT-Rرا که به غول کشی معروف است، با خود داشته باشد.

    کادیلاک ATS مدل 2015
    سدانی لوکس و 450 میلیونی اما کوچک با فرم ظاهری دل‌انگیز که رقیب مستقیم مرسدس بنز سی 200 و ب.ام.و 530 نسل جدید است منتهی فضای داخلی کلاسیک و فرم بیرونی مجللی داشته و کمتر مثل دو رقیب آلمانی سریع و اسپورت است.مدل ATS که احتمالا در اولین و آخرین نسل خود قرار دارد، برای خانواده‌های متمول مناطق آزاد که دنبال خودرویی متفاوت می‌گردند یک گزینه استثنایی است. مخصوصا که علاقه به کادیلاک در ایران پایانی ندارد!

    جمس یوکان دنالی مدل 2015
    یک اس‌یووی 7نفره سنگین وزن و بزرگ که با بهایی نزدیک به 500 تا 550 میلیون تومان می‌توان آن را خرید در حالی که از موتور مشهور 6٫2 لیتری جنرال موتورز با حداکثر قدرت 381 اسب استفاده کرده و به لطف بهره گیری از آپشن‌های اضافی تریم دنالی، از لوکس‌ترین شاسی‌بلندهای موجود در کشور است. البته معضل بزرگی که هنگام راندن یوکان با آن در شهر حس می‌کنید، فاصله شما با زمین و جاده و ابعاد نامتقارن خودرو است!

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو