فونیکسریمکسبهتام

تحریم ها فعالیت صنعت خودرو سازی را متوقف نمی کند

عصر خودرو- رییس دومین همایش ملی موتورهای درونسوز گفت: امروز کشور در تولید موتورهای خودرو به خودکفایی رسیده است و تحریم ها تولید کشور را متوقف نمی کند.

تحریم ها فعالیت صنعت خودرو سازی را متوقف نمی کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سید مصطفی میرسلیم روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی کمیته راهبردی این همایش در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان کرد: امروز کشور ما به تولیدات انبوه دست یافته است و شاید تحریم ها کمی مشکل ایجاد کند اما فعالیت خودروسازی را متوقف نخواهد کرد.

    وی افزود: اگر کشور در بخش خودرو سازی 30 درصد نیاز علمی داشته باشد در بلند مدت می توانیم با استفاده از ظرفیت های دانشگاه و در کوتاه مدت با استفاده از کمک های برخی کشورهای دوست این مشکل را رفع کنیم.
    میرسلیم با اشاره به اینکه مصرف زیاد سوخت و آلودگی های هوا اینک یک مساله کشوری و جهانی است، افزود : در زمان حاضر خودروهایی که در کشور تولید می شود بیش از هشت الی 9 لیتر در یکصد کیلومتر بنزین مصرف می کند که این میزان با استانداردهای جهانی فاصله دارد و با برگزاری چنین همایش ها باید تلاش کنیم تا تازه ترین دستاوردها را در این حوزه به کار ببریم تا مصرف سوخت را کاهش دهیم.
    وی اظهار داشت: فعال کردن صنعت بازیافت یکی از اقداماتی است که در صنعت خودروسازی کشورمان بدلیل عقب ماندگی از آن رنج می برد و در حال حاضر پنج درصد در این حوزه بازیافت داریم که این آمار در کشورهای پیشرفته 75 درصد است.
    میر سلیم افزود : دانشگاه های کشور ظرفیت های خوبی دارند به خصوص دانشگاه صنعتی نوشیروانی در شمال کشور می تواند در حوزه هایی که خودرو سازان مشکل دارند ورود یابد و با برگزاری چنین همایش هایی در شناسایی این ظرفیت ها اثر بخش باشد.
    وی گفت: یکی از اولویت های کشور گسترش ترابری عمومی است اما در این خصوص کمی عقب ماندگی داریم و ما تولید خودروهای سواری را بسیار گسترش دادیم که این موارد باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
    در ادامه جواد واثقی رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز بیان داشت: با تغییر رویکردها و ساختار در دانشگاه و حرکت به سمت کارهای پژوهشی و مساله محور توفیقات خوبی بدست آوردیم.
    وی اظهارداشت: به طور منظم کارگاههای علمی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارج از کشور در دانشگاه نوشیروانی برگزار می شود.
    وی برگزاری این همایش ملی در دانشگاه نوشیروانی را نشان از پویایی و اثر بخشی دانشگاه دانست و بیان داشت: همه ما باید تلاش کنیم تا پایان همایش ، آغازی برای حل یک مشکل در صنعت کشور باشد.
    اولین همایش ملی موتورهای درونسوز در سال 91 در دانشگاه سمنان برگزار شد.
    دومین همایش ملی موتورهای درونسوز 17 و 18 بهمن ماه آینده در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می شود. 81 نفر در کمیته فنی این همایش فعالیت دارند و 100 مقاله به صورت شفاهی و پوستر ارائه خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو