فونیکسریمکسبهتام

تعامل وزارت نفت با جایگاه‌داران عرضه‌های نفتی

هزینه نگهداری جایگاه‌های سوخت تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است

عصر خودرو- مشاور ویژه وزیر نفت گفت: وزارت نفت درصدد اجرای سیستم جدیدی است که مشکلات صنف جایگاه‌داران عرضه فرآورده‌های نفتی را رفع کند.

تعامل وزارت نفت با جایگاه‌داران عرضه‌های نفتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیدین ختلان مشاور ویژه وزیر نفت در همایش بزرگ جایگاه‌داران عرضه فرآورده‌های نفتی که امروز (چهارشنبه 30 آبان ماه) در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی علوم پزشکی برگزار شد،  با بیان اینکه در 2 سال گذشته مسائلی وجود داشت که اقتصاد صنف جایگاه‌داران عرضه فرآورده‌های نفتی را  تضعیف کرده بود، اظهار کرد:  وزارت نفت درصدد اجرای سیستم جدیدی است که مشکلات این صنف از جمله ثابت ماندن کارمزد جایگاه‌داران، هزینه حمل‌ونقل و پخش فرآورده‌های نفتی را رفع کند.
    وی با اشاره به نحوه تخصیص بودجه به ارگان های دولتی گفت: سازمان برنامه و بودجه وظیفه اختصاص بودجه به ارگان‌های مختلف را دارد، اما وزارت نفت از این موضوع مستثنی بوده و تأمین بودجه خود را از 14.5 درصدی که از درآمد فروش نفت حاصل می‌شود، تأمین می‌کند.

    مشاور ویژه وزیر نفت افزود: تنها موضوعی که وزارت نفت برای تأمین بودجه آن باید به سازمان برنامه و بودجه مراجعه کند مربوط به کارمزد جایگاه‌داران عرضه فرآورده های نفتی است و در این موضوع وزارت نفت هیچ دخل و تصرفی در کم و زیاد کردن آن ندارد.

    به گفته وی، مفاهیم اولیه طرح برندینگ که در چند سال اخیر در دست اجراست به خوبی برای جایگاه‌داران عرضه فرآورده‌های نفتی قابل فهم نبوده و در سطح جایگاه‌داران خرد از این موضوع برداشت درستی نشده است.

    در ادامه این همایش پیمان کامران رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان با اشاره به افزایش 300 درصدی هزینه‌های نگهداری جایگاه‌های سوخت، گفت: در سال 95 و 96 شرکت پخش فرآورده‌ها به ترتیب 6 درصد و 8 درصد کارمزد جایگاه‌داران را افزایش داد.

    رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان افزود: موضوع مهم دیگر که واقعا معیشت جایگاه داران را به چالش انداخته است ایجاد تلمبه‌های کنار خیابان بود که طبق قانون ایجاد آن از سمت شهرداری نباید انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو