فونیکسریمکسبهتام

اتفاقی عجیب در سایت تسلا رقم خورد

دسترسی یک کاربر به ۱.۵ میلیون حساب کاربری

عصر خودرو- یکی از کاربران وبسایت گروه خودروسازی تسلا، به نام دانیل الف گزارش کرده که بدون هیچ دلیل خاصی و بی واسطه به ۱.۵ میلیون حساب کاربری تسلا دسترسی پیدا کرده است.

اتفاقی عجیب در سایت تسلا رقم خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  انتخاب، این کاربر وبسایت تسلا گفته برای دسترسی به این اطلاعات حتی نیازی نبوده کد یا رمز خاصی را وارد کند و به راحتی به حجم بالایی از اطلاعات دست یافته است.

    اما شاید برایتان سوال باشد این کاربر خوش شانس چه شخصی است؟ دانیل الف یکی از مشتریان تسلا مدل 3 است که  هر از گاهی برای بررسی وضعیت خودرو خود و به روز رسانی ها سری به سایت تسلا می زده است.

    او عضو انجمن گفتگو کاربران تسلا نیز بوده ولی اکنون به زنجیره ای بزرگ و گسترده از رویدادها دسترسی پیدا کرده است که اساسا اطلاعات بیش از 1.5 میلیون کاربر را در اختیار او می گذاشت. 

    جالب است بدانید نظارت تسلا در بخش انجمن های گفتگو بسیار ضعیف است. درواقع تعداد انجمن های تسلا روز به روز بیشتر می شوند و به نظر می رسد که هیچ نظارت قابل قبولی در مورد فعالیت های این انجمن ها وجود ندارد.

    پس از انتشار این خبر برخی از مشتریان تسلا از این شرکت شکایت کردند. بخش پشتیبانی تسلا نیز قول داده است به سرعت این موضوع را حل کند. نکته قابل توجه این است که آقای الف از قدرت به دست آمده سوء استفاده نکرده و بلافاصله پس از این که متوجه مشکل شده، به وبسایت تسلا اطلاع داده است.

    تسلا در بیانیه ای اعلام کرد: "مشتریان ما به طور بالقوه به برخی اطلاعات دسترسی دارند،  اما ما این دسترسی سریع را به محض گزارش شدن لغو کردیم و تغییرات دیگری را برای تنظیم امتیازات مطابق با یک ممیزی کامل انجام دادیم. هنوز هیچ مدرکی در خصوص سوء استفاده از حسابها یا اطلاعات کاربران نداریم."

    با همه این ها برخی کارشناسان حوزه سایبری معتقدند که آقای الف تنها شخصی نبوده که به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده و احتمالا تعداد این اشخاص بیشتر است. بنابراین باید منتظر بود و دید دیگران نیز مشکل مذکور را گزارش می کنند یا باید منتظر کابوسی برای مشتریان تسلا باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو