فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه:

دوربرگردان حادثه تصادف «نوربخش» استاندارد نبود

عصر خودرو- رئیس پلیس راه کشور گفت: دوربرگردان محل حادثه دکتر نوربخش، استاندارد نبود. در زمان ساخت راه ها، نظر پلیس دریافت نمی شود و وقتی پروژه ساخت راه ها به مرحله بهره برداری می رسد با وجود نواقصی که وجود دارد، با فشار پلیس، برخی نواقص برطرف می شود.

دوربرگردان حادثه تصادف «نوربخش» استاندارد نبود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سردار محمدحسین حمیدی در مورد حادثه اخیر جان باختن مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونش در سفر کاری به استان گلستان، گفت: در این محدوده که منجر به کشته شدن رئیس سازمان تامین اجتماعی شد، بریدگی های زیادی از گذشته وجود داشت که به عنوان دور برگردان استاندارد نیست.
    وی افزود: پلیس بارها اعلام کرد که این دوربرگردان ها، غیراستاندارد است و در واقع بریدگی است نه دوربرگردان، چرا که ایجاد دوربرگردان ضرورت و شرایط خاص خود را دارد، رفع نواقص این محدوده به بهانه کمبود بودجه به حال خود رها شد در حالی که این مساله در شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی استان گلستان نیز مطرح شد اما کسی توجه نکرد.
    سردار حمیدی گفت: افرادی بسیاری در این مسیرها کشته می شوند در حالی که باید تعداد این بریدگی ها کاهش یاید و آنهایی که قابلیت تبدیل شدن به دوربرگردان دارد به صورت استاندارد، به دور برگردان تبدیل شود تا خودرو با ایمنی دور بزند.
    وی افزود: از سوی دیگر جاده ای که خودروی رئیس سازمان تامین اجتماعی از آن جا عبور می کرد، درون شهری است و شرایط جاده های برون شهری را ندارد و در کنار، زمین های کشاورزی، منازل مسکونی و تجاری قرار گرفته و انواع خودرو از دوچرخه و موتور گرفته تا وسایل سنگین و انواع سواری و خودرو از آن جا عبور می کنند.
    رئیس پلیس راه نیروی انتظامی ادامه داد: تا زمانی که فرد مسئول شناخته شده ای جان خود را از دست نمی داد کسی به مشکلات جاده ای توجه نمی کرد در حالی که
    سال گذشته 10 نفر به دلیل وجود این بریدگی ها کشته شدند، 24 نقطه در این محل ها است که ایمن و استاندارد نیست، شرکت ساخت سازمان راهداری، این به اصطلاح بزرگراه را ساخته با همان نواقص تحویل داده است. در سال 96، حدود 149 نفر در این محدوده مجروح شدید و 10 نفر کشته شدند در سال 97نیز 91 نفر در 7 ماه گذشته مجروح با حراحات شدید و 8 نفر کشته شدند.
    سردار حمیدی تاکید کرد: بارها در مورد وجود این بریدگی ها مکاتبه شد و به مسئولان استانی خطرات این نواقص گوشزد شد، مسئولان قضایی در جریان این مکاتبات هستند.
    وی اضافه کرد: شرکت ساخت وزارت راه این آزادراه را ناقص ساخته و تحویل داده است اما بدتر از آن، اینکه در آن زمان سازمان راهداری با وجود نواقص موجود آن را تحویل گرفته است و طی این سال ها بدون هزینه و اعتبار خاصی نواقص برطرف نشده است و عمده ترین حوادث در آن نقاط اتفاق می افتد است در حالی که رفع این نواقص در اولویت است و با کم ترین هزینه و اعتبار برطرف می شود.
    وی افزود: در برخی مواقع در تصادفات راننده و مردم مقصر نیستند به عنوان مثال در حادثه اخیر رئیس سازمان تامین اجتماعی، راننده لنکروز چاره ای جز دور زدن نداشته است اگر به این خودرو برخورد نمی کرد به خودروی دیگری برخورد می کرد، راننده در مسیر جاده ای حرکت می کرد هر چند باید بیشتر توجه می کرد، اما در این مسیر باید از هوشیاری بسیاری برخوردار باشیم که بتوانیم تمام بریدگی ها را با سلامت طی کنیم در این زمینه خطای انسانی حداقل ترین دلیل و راه بزرگترین عامل این حادثه بوده است.
    سردار حمیدی در مورد حضور پلیس در این محدوده گفت: این محدوده جاده برون شهری نیست که پلیس راه حضور داشته باشد از سوی دیگر نمی توان برای هر راننده و خودرویی پلیس گذاشت، در هیچ جای دنیا این گونه نیست. به جای رفع نواقص و مشکلات نباید نبود پلیس آن هم در یک آزاد راه را بهانه کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو