فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

بازداشت راننده کامیون حادثه تصادف "نوربخش"

همراهی اکیپ‌های پلیس با خودروی مسئولان درصورت اعلام

عصر خودرو- بازداشت راننده کامیون حادثه تصادف "نوربخش"/ همراهی اکیپ‌های پلیس با خودروی مسئولان درصورت اعلام

بازداشت راننده کامیون حادثه تصادف "نوربخش"
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اعلام بازداشت راننده کامیون حادثه تصادف گلستان، گفت: در تصادفاتی که منجر به فوت و جرح می شود تا مشخص شدن علت حادثه و مقصر تصادف برابر قانون و دستور مقامات قضایی این کار انجام می شود.

     سردار تقی مهری در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات حادثه رانندگی گلستان و فوت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاون سازمان، گفت‌: مرحوم نوربخش و تاج‌الدین که از خدمتگزاران خوب کشور بودند و در راه خدمتگزاری به مردم نیز دچار سانحه شدند. امیدوارم رو ح این عزیزان با روح شهدای صدر اسلام محشور شود. بی تردید حرکت آنها شهادت گونه بود و کارشان برای خدمت به مردم بود. در روزی  که پنجشنبه‌ بود و معمولا روز تعطیل محسوب می‌شود آنها برای خدمتگزاری به مردم سر از پا نشناختند.

    وی افزود: شخصا از نزدیک با این عزیزان آشنا نبودم، اما سوابق آنها و اقدامات آنها نشان می‌دهد برای خدمت هر چه‌ بیشتر در استان گلستان  حاضر شده بودند. حادثه‌ای که به وقوع پیوست بسیار تلخ بود. روز گذشته از نزدیک از صحنه تصادف بازدیدی داشتم. متاسفانه در استان گلستان تعدادی نقاط حادثه خیز وجود دارد. تقاطع‌هایی که در سطح جاده اصلی استان گلستان وجود دارد و دچار مشکلات هندسی هستند.

    مهری ادامه‌ داد: با پیگیری‌هایی که از گذشته در جلسات متعدد و به صورت مکاتبات گسترده انجام شده برخی از این نقاط مشکل‌شان مرتفع شده که امیدواریم با برنامه‌ریزی هایی که در آینده صورت می‌گیرد، مشکلات این نقاط حادثه خیز باقی‌ مانده نیز بر طرف شود.

    مهری  تاکید کرد: بی تردید مردم گلستان نیازمند خدمت بیشتری هستند. من به خانواده‌های آقایان تاج الدین و نوربخش و همه مردم تسلیت می گویم.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، در خصوص علت وقوع این حادثه، گفت‌: کارشناسان در حال‌ بررسی هستند، اما در حوادث معمولا جاده ، راننده و وسایط نقلیه مورد بررسی قرار می‌گیرند. به ‌این‌ ترتیب در این حادثه نیز کارشناسان هم از نظر فنی و هم از نظر راه موضوع را مورد بررسی قرار خواهند تا نتیجه‌ قطعی پس از مشخص شدن به اطلاع عموم برسد.

    همراهی اکیپ‌های پلیس با خودروی مسئولان درصورت اعلام

    وی در خصوص حضور اکیپ های پلیس راهور در هنگام تردد مسئولان در سطح جاده‌ها، گفت‌: معمولا در سطح استان‌ها زمانی که برنامه‌ای تنظیم شده باشد و به پلیس اعلام شود، بر اساس یک برنامه مشخص کنترل ترافیک انجام می‌شود. هنوز این موضوع را مورد بررسی قرار نداده اند، اما بی تردید همه کسانی که در سطح جاده‌های کشور در حال‌ تردد هستند از خدمات پلیس بهره مند می‌شوند.  در استان گلستان تعداد نقاط حادثه خیز وجود دارد و مقدور نیست که برای همه این نقاط حضور پلیس امکان پذیر باشد. قطعا تردد مسئولان اگر برنامه‌ریزی شده باشد و به پلیس نیز اعلام شود نسبت به کنترل ترافیک رفت و آمد آنها اقدام خواهد شد. برای بستن جاده وضعیت فوق‌العاده‌ای وجود دارد  که باید از قبل نسبت به آن برنامه‌ریزی شده باشد.

    مهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به  وجود نقاط حادثه خیز در سطح جاده های کشور، گفت‌: کشور ما دارای 5000 نقطه حادثه خیز در سطح جاده ها است که از این میزان حدود 2000 نقطه درون شهری و 3400 نقطه برون شهری هستند. این‌ در حالی است که در گذشته  این رقم به حدود 8000 نقطه می رسید که در سال‌های گذشته کاهش یافته است. قطعا برای این که این نقاط هم سطح را به غیر هم سطح تبدیل کنیم نیاز به برنامه‌ای مدون داریم.

    وی افزود: در سال‌های گذشته مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که این نقاط حادثه خیز در سطح کشور کاهش پیدا کند و  این اتفاق در حد مقدورات سازمان راهداری انجام شده است و اقداماتی نیز در این زمینه  صورت گرفته است، اما کافی نیست و باید اعتبار بیشتری برای رفع این نقاط پر خطر و حادثه خیز در دستور کار قرار بگیرد.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه‌ داد: در سطح استان گلستان نیز اقداماتی برای رفع نقاط حادثه خیز صورت گرفته است، اما کافی نبوده است. در سطح این استان تقاطع‌های همسطحی در جاده وجود دارد که همین دور برگردان‌ها و تقاطع‌های همسطح بسیار پر خطر هستند. بیش از 80 نقطه از سطح این استان به عنوان نقاط حادثه خیز هستند که باید اصلاح هندسی بر روی آنها صورت بگیرد. قطعا پلیس دور برگردان‌ها به این شکل را مورد تایید قرار نمی‌دهد. نظر ما این است که این موارد باید به رو گذر یا زیر گذر تبدیل شوند. باید تقاطع‌های غیر همسطح ایجاد کنیم، در غیر این صورت باید همچنان منتظر حوادث تلخ این چنینی باشیم.

    بازداشت راننده کامیون حادثه تصادف نوربخش

    وی در خصوص بازداشت راننده کامیون در این حادثه، گفت‌: وقتی صحنه حادثه را کارشناسان بررسی می‌کنند، مطالعات دقیقی انجام می‌شود و در نهایت اعلام خواهند کرد که چه کسی مقصر بوده است که این موضوع قطعا پس از اقدامات توسط کارشناسان اعلام خواهد شد، اما در تصادفاتی که منجر به فوت و جرح می‌شود، تا زمانی که شرایط مشخص نشده است، قطعا برابر قانون و دستور مقامات ذی ربط اقدام خواهد شد که بازداشت راننده کامیون نیز در همین راستا بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو