فونیکسریمکسبهتام

معرفی خودرو؛

کیا سورنتو ۲۰۱۸ را بشناسید

عصر خودرو- کیا سورنتوی جدید، برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت در سال ۹۶ رونمایی شد.

کیا سورنتو ۲۰۱۸ را بشناسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱:۰۰
  • کیا سورنتو 2018 را بشناسید
  • کیا سورنتو 2018 را بشناسید
  • کیا سورنتو 2018 را بشناسید
  • کیا سورنتو 2018 را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیا سورنتوی جدید، برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت در سال 96 رونمایی شد و اواخر همین‌ سال  وارد بازار اروپا شد. این شاسی‌بلند با طراحی بدنه و کابین تازه دیده می‌شود و به جدیدترین فناوری‌های ایمنی و ارتباطی درون خودرویی کیا مجهز است. شاسی‌بلند جدید کیا در نوع GT Line هم عرضه می‌شود، مدل هشت سرعته اتوماتیک با پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی هم موجود است.

طراحی بدنه و فضای داخلی
طراحان شرکت کیا، اصلاحات جدیدی برای بدنه خودرو در نظر گرفته‌اند؛ سپر‌های بازنگری‌شده، چراغ‌های LED جدید عقب و جلو و پرداخت جدید متالیک تیره برای جلوپنجره با طرح ببری شکل، جزو این تغییرات هستند. نتیجه این اصلاحات، ظاهری هدفمند و پیچیده برای کیا سورنتوی جدید است. رنگ‌های اسپرسو غلیظ و آبی تیره جاذبه‌ای هم در کنار طرح جدید برای چرخ‌های 17، 18 و 19 اینچی آلومینیوم آلیاژی سورنتو، موجود هستند. در کابین؛ فرمان، صفحه اطلاع‌رسانی و نمایشگر LCD کنترل آب‌وهوای جدیدی دیده می‌شود. علاوه بر آن، داشبورد خودرو به سیستم ناوبری بصری صوتی جدیدی (Audio Visual Navigation) مجهز شده است.

در فضای داخلی سورنتو 2018، از مواد نرم و چرم با تناسب بیشتر استفاده شده است تا محیطی باکیفیت به وجود بیاید. مشتری‌ها در این بخش بین دو طرح تک رنگ (مشکی) و دورنگ (مشکی و بژ سنگ) و پوشش چرم و پارچه، حق انتخاب دارند. پوشش چرم قهوه‌ای یا خاکستری روشن هم به عنوان گزینه دلخواه وجود دارد. صندلی راننده و شاگرد به ترتیب به پشتیبان کمر چهارسو و دوسوی قابل تنظیم مجهز شده‌اند که در افزایش راحتی سرنشین‌ها موثر است.

قوای محرکه
کیا سورنتو 2018، اولین شاسی‌بلند این شرکت است که به سیستم انتقال قدرت هشت سرعته اتوماتیک مجهز می‌شود. این جعبه‌دنده بومی که سال 2016 عرضه شد؛ درحالی که اندکی از سطح آلایندگی خودرو می‌کاهد، تعویض‌ دنده نرم و سواری محکم و قاطعی را فراهم می‌کند. سیستم انتقال قدرت جدید که 143 فناوری تازه اختراع شده دارد، برای مدل‌هایی که به پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی مجهز هستند، موجود خواهد بود.

سیستم فعلی جایگزین جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک قبل شده است و البته گزینه شش سرعته دستی هم در لیست دیده می‌شود. در مقایسه با سایر سیستم‌های انتقال قدرت اتوماتیک، گزینه هشت سرعته جدید کیا به دریچه‌های کنترل کمتری نیاز دارد که اتصال مکانیکی مستقیم بیشتری به پیشرانه ایجاد می‌کند. این فناوری سبب می‌شود که سرعت تعویض‌ دنده نسبت به نمونه شش سرعته اتوماتیک قبلی بیشتر شود، همچنین تعدد دنده‌ها، علاوه بر افزایش شتاب در کاهش انتشار کربن‌دی‌اکسید از رقم 172 به 159 گرم در هر کیلومتر موثر است.برای این سیستم انتقال، چهار حالت مختلف اقتصادی (Eco)، راحتی (Comfort)، اسپرت (Sport) و هوشمند (Smart) در نظر گرفته شده است. راننده می‌تواند به کمک سیستم الکترونیکی انتخاب حالت سواری سورنتو، اقدام به انتخاب حالت مورد نظر خود کند. هر حالت امکان شخصی‌سازی واکنش قوای محرکه (بهبود مصرف سوخت یا تغییر مشخصه‌های شتاب‌گیری بر اساس اولویت) در برابر کنش راننده را فراهم می‌کند.

انتخاب حالت سواری با وزن سیستم کمکی گردش فرمان هم سازگار می‌شود و حرکت فرمان را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند. حالت هوشمند جدید به منظور فهم و پیش‌بینی رفتار و اولویت‌های راننده هنگام هدایت و گردش فرمان خودرو طراحی شده است. با انتخاب این حالت، خودرو به صورت خودکار بین حالت‌های Eco، Comfort و Sport جابه‌جا می‌شود؛ در این حالت سورنتو با کنش و رفتار راننده در کنترل فرمان و در شرایط مختلف جاده‌ای هماهنگ می‌شود، در سرعت‌های مختلف و محیط‌های سواری گوناگون به حالت از پیش تعیین شده و بنابر اولویت راننده عمل می‌کند.

مدل GT Line
کیا مدل GT Line را با الهام گیری از ظواهر مدل‌های قدرتمندتر خود در راستای افزایش تقاضا و مشتری، برای سورنتو هم عرضه کرده است. گروه GT Line اجزای جذاب ارتقائی‌ای را برای ظاهر در بردارد که از این موارد می‌توان به چراغ‌های LED مه‌شکن چهارلامپی، کالیپر‌های قرمز ترمز، پایه‌های زیر درب برجسته‌تر و نشانه‌گذاری با عنوان GT Line برای ایجاد تمایز بین سایر مدل‌های سورنتو، اشاره کرد. در مدل‌های دیزلی، اگزوز دوقولی کرومی جدید دیده می‌شود. فضای داخلی مدل‌های GT Line، گزینه‌های بهبودسازی مدل استاندارد را در خود جای داده است. علاوه بر آن به صندلی‌های دوخت‌ودوز شده با چرم مشکی و خاکستری متضاد به همراه نماد GT Line، آراسته شده است. نوع GT Line، پدال‌های تعویض‌دنده منحصربه‌فرد و هایلایت‌هایی به رنگ کروم اطلسی در سرتاسر فضای داخل دارد.

ایمنی
شاسی‌بلند موفق کیا سورنتو 2018، اخیرا در تست‌های تصادف و استحکام مؤسسه ایمنی بزرگراه آمریکا بالاترین نمره را کسب کرده است. این امتیاز بالا به لطف فناوری‌های فعال و کارآمد ایمنی این خودرو حاصل شده است. برای اولین بار سورنتو با جدیدترین سیستم‌های دستیار راننده هوشمند کیا (DRIVE WiSE Advanced Driver Assistance Systems) عرضه می‌شود. DRIVE WiSE معرف فلسفه کیا در ایجاد وسایل نقلیه ایمن با فناوری‌های ایمنی فعال است که به منظور جلوگیری یا کاهش اثر و خسارت برخوردها طراحی شده‌اند. سیستم جدید هشدار آگاهی راننده (Driver Attention Warning) از حواس‌پرتی و خواب‌آلودگی راننده جلوگیری می‌کند. این سیستم رفتار راننده و خودرو را زیر نظر می‌گیرد و در مواقعی که عدم تمرکز راننده را احساس کند، پیغام هشدار صوتی و تصویری را روی صفحه اطلاع‌رسانی ظاهر می‌کند.

لازم به ذکر است که در قاره اروپا، خستگی و خواب‌آلودگی به عنوان عاملی کلیدی در بروز بیش از 25 درصد تصادفات جاده‌ای مطرح است. طبق آمار سازمان ملی مدیریت ایمنی بزرگراه ایالات متحده، سالانه حدود 100,000 تصادف که علت آن خستگی و خواب‌آلودگی راننده است توسط پلیس گزارش می‌شود. این رقم سالانه حدود 1,550 کشته و 71,000 زخمی را رقم می‌زند.

سایر تجهیزات ایمن‌سازی سورنتو شامل دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار تنظیم جهت نور (این دستیار به صورت خودکار در مواقع لازم نور چراغ‌ها را در جهت پایین تنظیم می‌کند و زمانی که جاده خلوت شود مجددا نوربالا را روشن می‌کند) و چراغ‌های LED جلو با قابلیت چرخش نور در پیچ‌ها می‌شود. این امکانات کیا سورنتو را به یکی از ایمن‌ترین خودروهای کلاس خودش تبدیل می‌کند.

فناوری
کیا سورنتو 2018 با جدیدترین نمایشگر 8 اینچی سرگرمی و لمسی کیا در کنار ناوبری و خدمات ارتباطی کیا با برند تام‌تام (شرکت هلندی تولیدکننده محصولات ترافیکی، ناوبری و نقشه‌برداری) عرضه می‌شود. سیستم جدید برنامه‌های اپل CarPlay و اندروید Auto را دارد که امکان یکپارچه‌سازی کامل با گوشی‌ هوشمند را فراهم می‌کنند. اندروید اتو با اندروید 5.0 لالی‌پاپ و بالاتر و اپل کارپلی هم با آیفون 5 و نسخه‌های جدیدتر سازگار است. در وسط کنسول شارژر بی‌سیم وجود دارد که به سرنشین‌ها امکان شارژ گوشی را در حرکت می‌دهد. خریداران می‌توانند سورنتو را با سیستم صوتی هارمان/کاردون تجهیز کنند. این سیستم صوتی 640 وات قدرت دارد و دارای 10 اسپیکر با صدای فراگیر است.

فناوری بازیابی Clari-Fi، سیگنال‌های صوتی از دست رفته در فرایند فشرده‌سازی دیجیتال را بازسازی می‌کند و صدای با وضوح بالا را به موسیقی دیجیتالی فشرده بازگردانی می‌کند. فناوری صوتی فراگیر QuantumLogic، سیگنال‌های صدای ضبط‌ شده اصلی را استخراج می‌کند و آن‌ها را در استیج صوتی چندبعدی و به صورت واضح مجددا توزیع می‌کند. در نتیجه صدایی اصلاح‌شده، واضح و با جزئیات بالا از آهنگ‌های مورد علاقه راننده در اختیار او قرار می‌گیرد. ضمانت کیفیت کیا سورنتوی جدید با گارانتی کارکرد 160,000 کیلومتری و 7 ساله این شرکت تکمیل می‌شود. مشخصات مدل‌های بریتانیا و قیمت خودرو به زودی اعلام می‌شود.

مشخصات فنی
نسخه‌های مختلف کیا سورنتو 2018، پنج در، پنج یا هفت سرنشین با پوسته‌ بدنه یکپارچه تمام فولادی عرضه می‌شوند. خریدار بین پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی چهار سیلندر خطی که قدرت را به چرخ‌های عقب و جلو منتقل می‌کنند و همچنین جعبه‌دنده‌های شش سرعته دستی، شش و هشت سرعته اتوماتیک (بسته به مدل) حق انتخاب دارند. این مدل با پیشرانه‌های 2.0 لیتری دیزلی 4 سیلندر خطی و 16 سوپاپ با قدرت 182 اسب‌بخار و گشتاور 402 نیوتن‌متر، 2.2 لیتری دیزلی 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ با قدرت 197 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 441 نیوتن‌متر و 2.4 لیتری بنزینی تزریق مستقیم 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ با قدرت 185 اسب‌بخار و گشتاور 241 نیوتن‌متر عرضه می‌شود که همگی در سطح آلایندگی استاندارد یورو 6 قرار دارند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو