فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه / ۱۳ آبان ۹۷

کاهش قیمت خودرویی‌ها در معاملات امروز بورس

عصر خودرو- امروز فعالان بازار سهام شاهد افت قیمت‌ها در گروه خودرو، بانک و تعداد زیادی از گروه‌های پتروشیمی بودند.

کاهش قیمت خودرویی‌ها در معاملات امروز بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳:۰۰

     به‌ گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ‌ایسنا، امروز (یکشنبه) فعالان بازار سرمایه شاهد افت آرام قیمت‌ها در بورس تهران بودند. به طوری که شاخص کل نقدی و قیمتی 530 واحد افت کرد و به رقم 182 هزار و 918 واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با 225 واحد افت تا رقم 27 هزار و 900 واحدی پایین آمد.

    از ابتدای سال جاری با افزایش قیمت ارزهای خارجی قیمت سهم‌های صادرات محور در بورس و فرابورس ایران با افزایش مواجه شد. به طوری که در طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته در بسیاری از روزها شاهد این بودیم که شاخص کل در هر روز معاملاتی کانال شکنی کرده و وارد تراز جدیدی می‌شد. به طوری که در طی ماه‌های گذشته نماگر اصلی بازار توانست تا نزدیکی تراز 200 هزار واحدی رشد کند و در قله تاریخی بایستد. اما در طی روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت‌ها و در نتیجه‌ کاهش شاخص کل بازار سهام هستیم.

    شاخص آزاد شناور نیز امروز با افت 901 واحدی مواجه شد و تا رقم 192 هزار و 350 واحدی پایین آمد. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب 449 و 771 واحد افت کردند.

    هر چند که امروز نمادهایی از گروه معدنی، پتروشیمی و داروسازی بیشترین تاثیر افزاینده را بر شاخص‌های بازار داشتند، اما در نهایت این سهم‌های گروه پتروشیمی و خودرویی و فلزی بودند که زورشان بر دیگر گروه‌ها چربید و شاخص‌ها را به سمت پایین هدایت کردند.

    معدنی و صنعتی گل گهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی، چهار نمادی بودند که تلاش کردند امروز شاخص کل از تراز 183 هزار واحدی پایین‌تر نیاید. هر یک از این نمادها 94، 81، 52 و 50 واحد تاثیر افزاینده روی شاخص های بازار داشتند، اما در نهایت تلاششان بی نتیجه‌ ماند و شاخص کل تراز 183 هزار واحدی را ترک کرد.

    در طرف مقابل گروه مپنا، پتروشیمی پارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و سایپا به ترتیب با 42، 38، 36 و 36 واحد تاثیر کاهنده سعی کردند شاخص های بازار سهام را به سمت پایین هدایت کنند.

    امروز در گروه استخراج کانی‌های فلزی نوسان قیمت سهم‌ها مانند گذشته آن چنان زیاد نبود، به طوری که اکثریت کمتر از دو درصد افت یا رشد داشتند. همچنین در گروه محصولات شیمیایی هر چند که تعداد زیادی از سهم‌ها با کاهش قیمت روبرو شدند، اما کمتر سهمی بود که تا مرز پنج درصد افت قیمت را تجربه کند.

    در گروه شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی از جمله سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری امید، شاهد نوسان قیمت زیادی نبودیم. در این گروه نیز نمادها کمتر از یک درصد نسبت به روز گذشته افت و خیز داشتند.

    اما در گروه خودرو و ساخت قطعات بیشتر سهم‌ها روند کاهشی به خود گرفته‌اند و بیش از دو درصد افت قیمت را شاهد بودند. در گروه فلزات اساسی نیز تعداد سهم‌هایی که با کاهش قیمت روبرو شدند، کم نبود و تعدادی نیز با صف فروش مواجه شدند.

    در ‌عین ‌حال در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای شاهد افزایش کاهش شدید قیمت نبودیم، اما حدود نیمی از سهم‌ها در این گروه با افزایش قیمت کمتر از یک درصد مواجه شد. بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز امروز شاهد کاهش قیمت سهم‌هایشان بودند.

    ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 605 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد 2.1 میلیارد  سهم و ارواق مالی را ردکرد. همچنین تعداد معاملات امروز به عدد 149 هزار و  44 واحدی رسید.

    شاخص کل فرابورس نیز امروز 23 واحد افت کرد و به رقم 1984 واحدی رسید. این شاخص در پی هفته‌های گذشته توانسته بود، برای اولین بار تراز 2000 واحدی را شاهد باشد، اما امروز برای دومین بار از این کانال پایین‌تر رفت. ارزش معاملات این بازار به رقم 475 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم 892 میلیون سهم و اوراق مالی را شاهد بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو