فونیکسریمکسبهتام

فعالیت اسنپ و ماکسیم در خرم آباد غیرقانونی است

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری خرم آباد گفت: فعالیت ۲ سامانه تاکسی اینترنتی اسنپ و ماکسیم برای جایجایی مسافران در این شهر غیرقانونی است و به مردم توصیه می شود از این ناوگان استفاده نکنند.

فعالیت اسنپ و ماکسیم در خرم آباد غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمد فتحی بیرانوند  افزود: تاکنون چندین جلسه برای حل معضل این سامانه ها برگزار شده اما به دلیل عدم هماهنگی دستگاه های مرتبط بی نتیجه بوده است.
    وی اظهار داشت: فعالان اسنپ ادعا می کنند پروانه فعالیت دارند اما اداره اماکن باید این افراد را به استناد ماده 9 و 32 قانون تخلفات راهنمایی رانندگی و توسعه حمل و نقل به شهرداری ارجاع دهند تا پروانه فعالیت انان صادر شود.
    وی در خصوص عضوگیری اسنپ به صورت خیابانی گفت: باید قبل از اخذ مجوز و تاسیس دفتر، عضوگیری رسمی و قانونی انجام نشود اما در حال حاضر رانندگان اسنپ کمتر از پنج دقیقه با نصب اپلیکیشن( نرم افزار) این تاکسی تلفنی استخدام می شوند.
    فتحی بیرانوند اظهار داشت: این نوع بکارگیری راننده هیچ یک از مشخصات هویتی وی را نشان نمی دهد در حالیکه مردم باید برای اطمینان به رانندگان و حفظ مال و جان خود از افراد معتمد، شناخته شده و دارای شناسنامه کاری استفاده کنند.
    وی تاکید کرد: هیچیک از سامانه های اسنپ و ماکسیم در شهرداری مجوز ندارند و چنانچه محوزی در اختیار دارند پروانه فروشگاه اینترنتی است که ارتباطی به حوزه حمل و نقل ندارد.
    وی با اشاره به برگزاری جلسه ای در روزجاری افزود: عوامل گشت و کنترل تاکسیرانی در صورت مشاهده تاکسی اسنپ و ماکسیم در سطح شهر آنها را توقیف می کنند و از مردم نیز درخواست می شود از این سامانه استفاده نکنند.
    فتحی بیرانوند در خصوص وضعیت تاکسی های سطح شهر خرم آباد گفت: از 2 هزار و 300 دستگاه تاکسی درون شهری، یکهزار و 250 دستگاه قبل از سال 86 ساخته شده اند و با توجه به وضعیت اقتصادی رانندگان، استقبال چندانی برای نوسازی ناوگان صورت نمی گیرد.
    وی ادامه داد: در صورت فعالیت منظم این تعداد تاکسی در سطح شهر، نیازی به حضور مسافربرهای شخصی نیست اما برای ساماندهی این خودروها نیز طرح خط دار کردن آنها توسط شرکت خصوصی طرف قرارداد اجرا خواهد شد.
    'اسنپ'، سامانه هوشمند حمل‌ونقل، پل ارتباطی میان کاربر مسافر و کاربر راننده است و راهکاری سریع و ساده برای درخواست خودرو و موتورسیکلت به شمار می‌رود که درخواست خودرو یا موتورسیکلت در این اپلیکیشن، پس از مشخص کردن مبدا و مقصد، نزدیک‌ترین اسنپ به نشانی شما می‌آید.
    اپلیکیشن ' ماکسیم ' نیز برای درخواست خودرو طراحی‌شده و برخی از امکانات این اپلیکیشن شامل انتخاب سرویس دلخواه(اقتصادی، بانوان، بیزنس،) امکان رزرو خودرو، امکان ثبت درخواست‌های اضافه مثل همراه داشتن چمدان و امکان پرداخت نقدی و اعتباری است که در برخی شهرهای ایران با مجوز آغاز بکار کرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو