فونیکسریمکسبهتام

رییس شورای شهر تهران:

قیمت کنونی سوخت استفاده از خودرو شخصی را افزایش داده است

عصر خودرو- رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: قیمت پایین سوخت در کشور موجب شده تا استفاده از خودرو شخصی نسبت به حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

قیمت کنونی سوخت استفاده از خودرو شخصی را افزایش داده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،محسن هاشمی روز شنبه در نشست امکان و روش اجرای tod (توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی) در شهر تهران گفت: وضعیت پایتخت از تمام کلانشهرهای جهان در حوزه حمل و نقل عمومی جدا است چرا که قیمت سوخت باعث شده است که تمام تعاریف در ایران به هم بریزد.
    وی‌ ادامه داد: قیمت سوخت در هیچ کشوری بجز ایران لیتری یک هزار تومان نیست و این امر موجب شده که حمل و نقل به وسیله خودرو شخصی و مصرف سوخت فسیلی افزایش یابد.
    به گفته این مقام مسئول، قاچاق روزانه بین 15 تا 20 میلیون لیتر سوخت از کشور هم به دلیل قیمت پایین آن در کشور است.
    هاشمی فعالیت 250 هزار تاکسی (گردشی، خطی، تلفنی و اینترنتی) در تهران را به دلیل قیمت پایین بنزین عنوان و تصریح کرد: حمل و نقل فسیلی موجب شده است که حمل و نقل ریلی با مشکل روبرو شود.
    وی گفت: در حمل و نقل عمومی تهران صحبت از 18 میلیون سفر است که قرار بود 10 میلیون آن بر پایه ریل و پنج میلیون آن بر پایه اتوبوس باشد.
    رییس شورای شهر تهران افزود: در کشور های پیشرفته 50 درصد حمل و نقل با مترو و اتوبوس انجام می شود.
    به گفته هاشمی، همه کشورها برای اینکه اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند قیمت سوخت را افزایش داده و درآمد حاصل از آن را به بخش حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی اختصاص می دهند.
    وی یادآور شد: زیرساخت مترو در تهران آماده است اما هیچ سیاستمداری در سطح کلان کشور اهمیتی نمی دهد که برای این زیرساخت هزاران میلیارد تومان هزینه شده است و از ظرفیت حدود 200 ایستگاه استفاده ای نمی شود.
    هاشمی همچنین موفقیت در اجرای tod در تهران را منوط به اتخاذ پارامترهای صحیح اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر فرض کنیم روزی در کشور ما منطق حاکم می‌شود و مردم هم قیمت واقعی سوخت را بپذیرند، وضعیت حمل و نقل بهبود می یابد.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین باعث اعتراضات اجتماعی می شود، تصریح کرد: مسئولان تلاش می کنند با استفاده از کارت سوخت و سایر تمهیدات قیمت سوخت را بالا نبرند اما اگر مردم هم قبول کنند و سیاستمداران جسارت به خرج دهند بسیاری از مشکلات رفع شود.
    هاشمی گفت: امروزه در تهران طرح ها و بارگذاری بدون توجه به حمل و نقل عمومی انجام می شود که در این خصوص تاکید داریم که معاونت حمل و نقل با معاونت شهرسازی همراه باشد.
    وی خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی و شهرسازی در تهران باید بر موضوع حمل و نقل انطباق داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو