فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو:

قیمت خودرو بیش از این افزایش نمی یابد

عصر خودرو- رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران با تاکید بر اینکه در بازار خودرو، دیگر افزایش نرخ نخواهیم داشت، گفت: قیمت‌ها به اندازه کافی بالا رفته است و دیگر کشش ندارد؛ مردم نیز اکنون منتظر ثبات قیمتند.

قیمت خودرو بیش از این افزایش نمی یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سعید موتمنی در واکنش به کاهش پلکانی قیمت خودرو در بازار گفت: اکنون قیمت‌ خودروهای داخلی غیرواقعی است؛ در سه ماه گذشته برخی خودروها رشد 50 درصدی داشت و این سبب شد قیمت خودرو در بازار، 50 تا 60 درصد گران‌تر از قیمت کارخانه باشد.
    «هر خودرو قیمت مشخصی دارد. باید بپرسیم در این مدت کوتاه چه اتفاقی افتاد که خودروی 206 تیپ2 از 38 میلیون به 60 میلیون تومان رسید؛ یا قیمت خودروی 60 میلیون تومانی به حدود 100 میلیون تومان رسیده است.»

    ** قیمت‌ها کاهش می‌یابد
    به گفته این مقام صنفی، قیمت‌های غیرواقعی، دیر یا زود باید به نرخ اصلی خودرو نزدیک می‌شد زیرا قیمت‌ها اشباع شده است و دیگر جایی برای افزایش قیمت وجود ندارد.
    موتمنی با تاکید بر اینکه عوامل فراوانی در افزایش قیمت خودرو تاثیرگذار است، گفت: نوسان قیمت ارز در بازار یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها بود.
    «هنگامی‌که قیمت دلار افزایش می‌یابد، عده‌ای به دلیل اینکه از قافله عقب نمانند سعی می‌کنند اندوخته‌شان را به کالا تبدیل کنند. ممکن است کسی طلا بخرد و کسی هم ماشین.»
    موتمنی، افزود: اگر نوسان ارز نداشته باشیم، قیمت‌ها بی‌شک کاهش می‌یابد.

    ** مردم منتظر ثبات قیمتند
    رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران درباره وضعیت بازار خودرو نیز توضیح داد: اکنون برای خودروهای وارداتی و داخلی، خرید و فروش چندانی انجام نمی‌شود.
    «یکی از دلایل آن این است که 2 ماه پیش با افزایش ناگهانی قیمت ارز، عده زیادی خرید کردند و اکنون مردم منتظر ثبات نرخ ها هستند.»
    موتمنی افزود: 2 هفته پیش که قیمت دلار تا 12 هزار تومان رسید، فروشنده زیاد بود اما اکنون کسی فروشنده نیست، چون خودروها را به قیمت بالا خریده‌اند و فکر می‌کنند دوباره افزایش قیمت خواهیم داشت.
    وی همچنین به کاهش پلکانی قیمت خودروها در بازار اشاره و تصریح کرد: نرخ‌ها به اندازه کافی بالا رفته است و باید نیاز بازار را تامین کنیم تا دلال بازی جمع شود.
    موتمنی ادامه داد: اگر نیاز به موقع تامین شود، پای دلال‌ها از بازار کوتاه می‌شود؛ «عرضه هر کالایی در بازار کم شود، ارزشمند می‌شود و بازار سیاه پیدا می‌کند. مردم وقتی متوجه می‌شوند (یا احساس می‌کنند) که قرار است عرضه کالایی کم شود، به جای یکی، دو تا می‌خرند و این سبب می‌شود که آن کالا هر روز افزایش قیمت داشته باشد.»
    این مقام صنفی، افزود: اگر عرضه به اندازه کافی باشد و خودروسازان برنامه‌های‌شان برای تامین نیاز بازار را ادامه دهند، دیگر نباید شاهد این اختلاف قیمت باشیم و عده‌ای از این فرصت سوءاستفاده نخواهند کرد.
    رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران، درباره فرآیند تاثیر سوداگران و محتکران بر بازار گفت: این افراد وقتی احساس می‌کنند قرار است قیمت کالایی افزایش یابد یا عرضه آن مدیریت شود، شروع به خرید کرده و فروش را محدود می‌کنند. هنگامی که به قیمت دلخواه‌شان رسیدند، بازار را مدیریت می‌کنند و قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو