فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت به دنبال افزایش قیمت بنزین نیست

عصر خودرو- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید می کند دولت صرفا به دنبال افزایش قیمت بنزین نیست.

دولت به دنبال افزایش قیمت بنزین نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، محمد حسینی در خصوص افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: با توجه افزایش نرخ ارزی که  در ارز مرجع  4هزار و 200 تومان در ارز ثانوته از 7 تا 8 هزار تومان رخ داده است منجر به افزایش ارزش صادراتی فرآورده های نفتی به خصوص بنزین و گازوئیل و گاز شده است، این افزایش ارزش صادرای به نسبت قیمت داخلی فاصله معنا داری پیدا کرده و  انگیزه قاچاق زیاد تر شد.

    افزایش قیت بنزین تورم زا است

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: افزایش انگیزه قاچاق  دولت و مجلس راه چاره ای را پیش بینی می کنند، تا امروز صحبت های زیادی بوده ازجمله افزایش قیمت بنزین و فرآورده های نفتی؛ اما موضوع این است که افزایش قیمت چه آثار تورمی دارد، نگاهی که دوستان دارند استفاده از کارت سوخت، سهمیه بندی و افزایش قیمت برای مصرف بالاتر بنزین است.

    نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت:در سنوات گذشته کارت سوخت را تجربه کردیم این روش فسادهای خود را داشته است و نشان داده کارآمدی لازم را ندارد بنابراین این ایده در حال بررسی است تا از بحران جلوگیری شود.

    کارت سوخت فسادآور بود

    وی با بیان اینکه دولت در حال بررسی طرح های دیگر از لحاظ کارشناسی و قابلیت اجرا است، گفت: در دو نرخی کردن قیمت سوخت فساد وجود دارد و افراد توانمندی از بنزین بیشتر استفاده می کنند، از آنجایی که بنزین کالای استراتژیک در ایران است افزایش قیمت آن بر تمام کالاها اثر دارد بنابراین باید مراقب بود بیش ازاین به جامعه گرانی تحمیل نشود.

    حسینی در ادامه با بیان اینکه دو نرخی شدن سوخت از لحاظ کارشناسی در حال بررسی است، تاکید کرد: در حال حاضر دولت به دنبال افزایش قیمت بنزین نیست، با توجه به شرایط صادرات و ایجاد انگیزه قاچاق باید تمهیدات لازم را ایجاد کرد.

    پرداخت نقدی یارانه سوخت بیماری هلندی به ارمغان می آورد

    این نماینده مجلس در باره ایده پرداخت 250 هزار تومان یارانه سوخت به مردم در مقابل آزادسازی نرخ بنزین، بیان داشت: چنین پیشنهادی را از دولت نشنیده ایم، هرچند یارانه سوخت از این مبلغ فاصله زیادی دارد، با این حال اگر یارانه سوخت به بنزین تبدیل شود اتفاق مناسبی است در غیر اینصورت هزینه امرار معاش مردم می شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه چنین پیشنهادی در مجلس مورد نقد و بررسی اجمالی قرار گرفته است، گفت: پرداخت یارانه سوخت به صورت نقدی در واقع پول پرفشار و افزایش نقدینگی است، ازآنجایی که مشکل اساسی کشور تورم است افزایش نقدینگی ما را دچار بیماری هلندی می کند که جبران آن برای مردم بسیار سخت است./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط