فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

خودرو باز هم گران شد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی عدم عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروساز به بازار و نبود کنترل بر این بازار باعث افزایش دوباره قیمت‌ها از یک تا ۲۰ میلیون تومان شد.

خودرو باز هم گران شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  نوسان نرخ ارز و عدم عرضه خودرو توسط شرکت های خودروساز در حالی طی هفته های اخیر ادامه دارد که هیچ نظارتی بر روند قیمت ها و عملکرد خودروسازان مشاهده نمی شود. این موضوع باعث افزایش دوباره قیمت ها و بلاتکلیفی خریداران در معامله خودرو شده است.

    در حال حاضر هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 با افزایش 4 میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته، 29.5 میلیون تومان خرید و فروش می شود. همچنین هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 با رشد 2 میلیون تومانی، 34 میلیون تومان و هر دستگاه پژو 206 تیپ 6 با افزایش 2.5 میلیون تومانی به قیمت 39.5 میلیون تومان به خریداران عرضه می شود.
    قیمت پژو 206 صندوقدار مدل V20 نیز با 3.5 میلیون تومان افزایش به 28 میلیون تومان رسیده و پژو 207 دنده اتوماتیک با رشد 2 میلیون تومانی به 43 میلیون تومان رسیده و نوع دنده معمولی این خودرو نیز با 500 هزار تومان افزایش به قیمت 36 میلیون تومان به خریداران عرضه می شود.
    در مورد پژو 405 نیز می توان به افزایش یک میلیون و 300 هزار تومانی قیمت این خودرو اشاره کرد به طوری که در حال حاضر با قیمت 19.5 میلیون تومان در بازار معامله می شود. رشد قیمت پژو پارس سال نیز 4 میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودرو با قیمت 29.5 میلیون تومان خرید و فروش می شود.
    قیمت سمند ال ایکس نیز با رشد یک میلیون تومانی به 20 میلیون و 500 هزار تومان رسیده و در مورد خودروی شاسی بلند ایران خودرو یعنی سوزوکی گرند ویتارا نیز می توان به افزایش 20 میلیون تومانی قیمت این خودرو طی هفته اخیر اشاره کرد که در حال حاضر 95 میلیون تومان معامله می شود.
    تندر 90 پارس خودرو هم با یک میلیون تومان افزایش، 26 میلیون تومان معامله می شود و قیمت هر دستگاه تیانا با افزایش 10 میلیون تومانی به 115 میلیون تومان رسیده است.
    افزایش قیمت ماکسیما نیز طی هفته اخیر 19 میلیون تومان بود و در حال حاضر این خودرو 91 میلیون تومان خرید و فروش می شود. مگان نیز با افزایش قیمت 3 میلیون تومانی، حدود 60 میلیون تومان به خریداران عرضه می شود.
    در مورد اسپورتیج نیز می توان به رشد 25 میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کرد که در حال حاضر 140 میلیون تومان در بازار معامله می شود. افزایش قیمت موهاوی نیز طی هفته اخیر 20 میلیون تومان بود و هم اکنون این خودرو با قیمت 150 میلیون تومان به خریداران عرضه می شود.
    قیمت هر دستگاه مزدا 2 با یک میلیون تومان افزایش به 53 میلیون تومان رسیده و هر دستگاه مزدا 3 نیز با رشد قیمت 10 میلیون تومانی، 95 میلیون تومان در بازار عرضه می شود.

    http://asrekhodro.com/News/22189


    مخالفت بانک مرکزی با پرداخت وام به خودروسازان
    شش سال پیش در چنین روزی همزمان با نزدیک شدن به روزهای میانی فصل پاییز و گذر سریع زمان، صنعت کشورمان وارد دور جدیدی از مرحله حیاتی فعالیت خود می شود. در حالی که قرار بود مبلغی به عنوان وام در اختیار شرکت های تولید کننده خودرو قرار گیرد، بانک مرکزی با ایجاد شروط یا بهتر است بگوییم موانع، باعث دلسرد شدن خودروسازان از دریافت این وام شد، این اتفاق در حالی رخ داد که در سال تولید ملی همه ارگان ها و نهاد ها می بایست برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی بیش از گذشته همت می کردند.در هفته های ابتدایی سال 91 که مصادف بود با رونمایی از چهره جدیدی از بحران شدید اقتصادی ایران، صنایع مهم کشور با فصلی نوین از مشکلات مواجه شدند، تحریم های اقتصادی بین المللی و موانع تجاری ایجاد شده بر سر راه اقتصاد کشور، صنایع را بیش از گذشته آسیب پذیر ساخته است.

    http://asrekhodro.com/News/22186


    واردات قطعات خودرو با یک ونیم میلیارد پول نفت

    شش سال پیش در چنین روزی با توافق بانک مرکزی و وزارتخانه‌های «نفت» و «صنعت، معدن و تجارت»، یک و نیم میلیارد یورو از پول نفت صادراتی ایران به اروپا، صرف واردات قطعات و مواد اولیه صنایع خودروسازی و ماشین‌سازی کشور خواهد شد. بر اساس این توافق که به تازگی انجام شده، وزارت نفت و بانک مرکزی موافقت کرده اند تا یک و نیم میلیارد یورو از پول نفت صادراتی به اروپا، به شرکت های تامین کننده قطعات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع خودروسازی و ماشین سازی ایران تعلق گیرد.
    بر این اساس، وزارت «صنعت، معدن و تجارت» نیز متعهد شده معادل ریالی این یک و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت پرداخت شود. آن طور که خبر می رسد، یک میلیارد از این پول صرف صنعت خودرو خواهد شد و نیم میلیارد یورو باقیمانده نیز به صنایع ماشین سازی کشور می رسد.

    http://asrekhodro.com/News/22178

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو