فونیکسریمکسبهتام

تردد ۴۷۰۰ تاکسی فرسوده در کرج

عمر هر دستگاه بالای ۱۰ سال است

عصر خودرو- رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج از وجود چهار هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده با عمر بالای ۱۰ سال در کرج خبر داد.

تردد ۴۷۰۰ تاکسی فرسوده در کرج
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، مجید استادکاظمی  در خصوص تعداد تاکسی‌های شهر کرج، گفت: در حال حاضر 12 هزار و 500 دستگاه تاکسی در سطح این کلان‌شهر فعال است که از این تعداد 4 هزار و 700 مورد فرسوده هستند و بیش از 10 سال عمر دارند و به مرحله اسقاطی شدن رسیده‌اند.

    وی گفت: روزانه به‌طور میانگین حدود 120 تا 150 نفر توسط هر تاکسی در سطح شهر کرج جابجا می‌شود و با احتساب اینکه گاهی اوقات برخی تاکسی‌ها دربستی کار می‌کنند تخمین زده می‌شود که در یک روز 10 هزار تاکسی فعال در چرخه سیستم تاکسیرانی کرج داشته باشیم.

    رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج در ادامه  بیان کرد: در کل طی یک روز کاری رانندگان تاکسی شهر کرج حدود یک‌میلیون و 200 هزار نفر را جابجا می‌کنند.

    استادکاظمی بیان کرد: نصب کاتالیست بر روی تاکسی‌ها از سوی این سازمان دنبال می‌شود برای تحقق این مهم لایحه‌ای را به شورای شهر کرج ارسال کرده‌ایم.

    وی توضیح داد: هدف‌گذاری ما نصب کاتالیست بر روی 6 هزار دستگاه تاکسی است که بیشتر آن‌ها مدل سال‌های 87 تا 92 هستند اما باید منتظر باشیم تا ببینیم با تصمیم نهایی شورای شهر کرج ما می‌توانیم برای چند دستگاه تاکسی کاتالیست نصب کنیم، پیش‌بینی ما 4 هزار تاکسی است البته به‌شرط اینکه قیمت‌های بازار تغییر آن‌چنانی نداشته باشد.

    رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج در خصوص تاکسی‌های فرسوده شهری کرج با اشاره به اینکه از یکم آذرماه سال گذشته سامانه نوسازی ناوگان تاکسیرانی برای ثبت‌نام دریافت تاکسی‌های جدید به‌جای مواردی که فرسوده هستند بسته‌شده است و در حال حاضر امکان ثبت‌نام وجود ندارد، گفت: اگر تاکسی‌های نو وارد خطوط  تاکسیرانی کرج شود و جایگزینی برای موارد فرسوده باشد دیگر نیازی به سرمایه‌گذاری برای نصب کاتالیست بر روی تاکسی‌های فرسوده نیست.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط