فونیکسریمکسبهتام

خستگی و خواب‌آلودگی مهمترین علت تصادفات اربعین

رانندگان خودروهای در پارکینگ تماس بگیرند

عصر خودرو- رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه برای استفاده حداکثری از سطح معابر، خودروهای زائرانی که در محلهای نامناسب پارک کرده بودند، طی روزهای گذشته جابه‌جا شده، گفت: رانندگان خودروهای منتقل شده به پارکینگ با ۱۲۰ یا ۱۱۰ تماس بگیرند.

خستگی و خواب‌آلودگی مهمترین علت تصادفات اربعین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸:۰۰

     به پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ،  سردار محمدحسین حمیدی با بیان اینکه توسعه و بهبود زیرساختها موجب کاهش حوادث ترافیکی اربعین شد، اظهار کرد: بهبود وضعیت جاده‌ها و ‌زیر ساختها در آینده نیز می‌تواند از ایجاد مشکلات ترافیکی پیشگیری کند.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا مهمترین دغدغه پلیس راهور را آمادگی برای بازگشت زائران و تأمین اتوبوسهای مورد نیاز آنها دانست و گفت: در صورت افزایش بار ترافیکی محور مهران به ایلام یک طرفه می‌شود و‌ محور جایگزین ملکشاهی خواهد بود.

    وی با اشاره به مشکلات برخی زائران مبنی بر افزایش دریافتی اتوبوسها، متذکر شد: مسئولیت این امر با سازمان راهداری و ناظر آن هم سازمان تعزیرات است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

    وی درباره تخلفات ترافیکی رانندگان اتوبوسها گفت: برابر دستورالعمل صادره مأموران پلیس راه به طور جدی با تخلفات رانندگان اتوبوسها برخورد می‌کنند، در عین حال شهروندان نیز می‌توانند از طریق شماره پیامک 110120 هرگونه تخلف ناوگان حمل و نقل عمومی را اطلاع دهند.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا به مهمترین علل تصادفات اربعین امسال اشاره کرد و گفت: خستگی و‌ خواب‌آلودگی مهمترین علل تصادفات اربعین بوده است که در دور بازگشت زائران این خستگی را بیشتر شاهد خواهیم بود به این دلیل که مسیر راهپیمایی اربعین طولانی بوده، زائران استراحت لازم را نداشته‌اند و هنگام رانندگی دچار خواب‌آلودگی می‌شوند. 

    حمیدی افزود: توصیه می‌کنیم زائران پیش از آغاز بازگشت استراحت کرده و در طول مسیر نیز در استراحتگاه‌ها توقف کنند تا دچار حادثه نشوند.

    وی با بیان اینکه مأموران پلیس راهور برای استفاده حداکثری از سطح معابر خودروهای زائرانی را که در محلهای نامناسب پارک کرده بودند، طی روزهای گذشته جابه‌جا و به پارکینگ منتقل کرده، افزود: اگر زائران در بازگشت از سفر مشاهده  کردند خودرو آنها منتقل شده، از طریق تماس با شماره‌های 110 و 120 می‌توانند از انتقال خودروهای خود مطلع شوند.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر از مرز مهران خارج شدند، گفت: تردد این میزان زائر برای یک مرز که جمعیت شهر آن 10 تا 15 هزار نفر است واقعا عدد قابل توجهی است که این امر نشان از تلاش تمامی دستگا‌ه‌های اجرایی کشور دارد.

    وی درباره تعداد خودروهای کاپوتاژ شده که از مرز مهران به عراق رفتند، گفت: حدود 4 هزار دستگاه خودرو و اتوبوس کاپوتاژ شدند که از این میزان 2 هزار دستگاه اتوبوس و مابقی سواری بوده است که به دلیل فراهم نبودن زیرساختها در کشور عراق بیش از این میزان امکان کاپوتاژ نبود.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به تعطیلات پایان هفته نیز گفت: طرح ویژه ترافیکی برای تعطیلات پایان هفته برنامه‌ریزی شده و جزئیات آن اعلام می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو