فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی ؛

بررسی نابسامانی های خودروسازی در مجلس

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی، یک عضو سابق کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تشکیل جلسه این کمیته پس از تعطیلات مجلس برای بررسی نابسامانی‌های بازار خودرو خبر داد.

بررسی نابسامانی های خودروسازی در مجلس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸:۰۰

     سید محمد بیاتیان گفت: در جلسه ای که با مدیر عامل و مدیران ایران خودرو داشتیم مشکلات این شرکت مورد بررسی قرار گرفت و پس از این جلسه تعداد خودروهای تولیدی این شرکت اندکی افزایش یافت. اصلی ترین مشکلی که در این جلسه از سوی مدیر عامل ایران خودرو بیان شد کمبود نقدینگی بود که باید گفت این کمبود ناشی از سوءمدیریت است. وی «عرضه نشدن خودرو به بازار و بسته ماندن سایت ثبت نام خودرو» را نیز قابل نقد دانست.
    http://www.asrekhodro.com/News/22037

    اختلاف 15 میلیونی مگان و ماکسیما در کارخانه و بازار
    شش سال پیش در چنین روزی، در هفته‌ای که گذشت با ادامه توقف عرضه بسیاری از خودروها از سوی خودروسازان داخلی روند افزایشی قیمت برخی از خودروها با شیب ملایمی ادامه یافت. در این شرایط خریداران نیز با وسواس بیش‌تری نسبت به خرید اقدام می‌کنند. در حال حاضر در محصولات گروه خودروسازی سایپا قیمت خودروی سایپا 111 به حدود 13 میلیون تومان رسیده است البته این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو حدود 11 میلیون و 780 هزار تومان تعیین شده است.
    قیمت سایپا 131 SL نیز به حدود 12 میلیون و 200 هزار تومان و 131 SX نیز به حدود 12 میلیون و 600 هزار تومان افزایش یافته در حالیکه قیمت مصوب 131 SL معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و 131 SX نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان است.
    خودرو تیبا نیز در حالی به قیمت حدود 16 میلیون و 200 هزار تومان تومان به فروش می رسد که قیمت رسمی این خودرو 15 میلیون و 430 هزار تومان تعیین شده است.
    قیمت مگان 2000 اتومات نیز در برخی از نمایندگی های فروش به حدود 60 میلیون تومان رسیده در حالیکه قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان است.
    قیمت ماکسیما نیز در حالی در برخی از نمایندگی های فروش به حدود 89 میلیون تومان افزایش یافته که قیمت رسمی این خودرو 64 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است.
    اما در گروه محصولات ایران خودرو قیمت پژو 206 تیپ 2 همچنان افزایش یافته و به حدود 30 میلیون تومان رسیده است این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 19 میلیون و 420 هزار تومان است. قیمت مدل تیپ 6 این خودرو نیز در حالی به حدود 41 میلیون تومان رسیده که قیمت رسمی آن حدود 25 میلیون تومان است.
    قیمت پژو 206 صندوق دار نیز در مدل V9 آن به حدود 41 میلیون تومان رسیده در حالیکه قیمت رسمی این خودرو 26 میلیون و 370 هزار تومان تعیین شده است. قیمت 206 صندوق دار مدل V8 نیز در حالی به حدود 31 میلیون تومان رسیده که قیمت رسمی آن 22 میلیون و 690 هزار تومان است.
    تندر 90 ایران خودرو نیز در مدل E1 به قیمت حدود 22 میلیون تومان و مدل E2 نیز 25 میلیون تومان به فروش می رسد در حالیکه قیمت رسمی تندر 90 مدل E1 ایران خودرو 18 میلیون و 900 هزار تومان و مدل E2 نیز 21 میلیون تومان تعیین شده است.
    http://www.asrekhodro.com/News/22029

    160 میلیارد تومان درآمد 6 واردکننده خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی رییس سابق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشکیل تیم‌های ویژه برای رسیدگی به تخلفات ارزی خبر داد و گفت: 6 وارد کننده خودرو با سوءاستفاده از ارز دولتی 160 میلیارد تومان درآمد قطعی داشته‌اند. فداحسین مالکی گفت:
    وی افزود: تاکنون با اقدام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ورود خوب سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ، پرونده شش واردکننده خودرو که با ارز دولتی خودروها را وارد و اقدام به فروش آن با قیمت ارز آزاد می کنند تکمیل و برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
    مالکی ادامه داد: تنها تفاوت ارزش ارز دولتی و ارز اتاق مبادلات ارزی برای این شش وارد کننده 160 میلیارد تومان برآورد شد که درآمد قطعی آنهاست.
    رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: 48 شرکت واردکننده نیز که 18 شرکت صرفاً وارد کننده خودرو هستند، شناسایی شده اند، این واردکنندگان کالا و خودروها برای فرار از مالیات و پنهان کاری با کارت بازرگانی غیره از جمله کارت بازرگانی به اسم یک پیرزن در بوشهر یا یک چوپان در کرمان واردات کرده اند که اطلاعات اولیه جمع آوری شده و در دست تکمیل است.

    http://www.asrekhodro.com/News/22034

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو