فونیکسریمکسبهتام

عضو انجمن صنایع همگن خبر داد:

ثبت سفارش های قطعه سازان معلق شد

عصر خودرو- عضو انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی از معلق شدن دوباره ثبت سفارش های قطعه سازان خبر داد و گفت: در حال حاضر مشکلات قطعه سازان در زمینه تامین ارز افزایش یافته و این در حالیست که عدم ترخیص کالاها از گمرک نیز فشار مضاعفی را به قطعه سازان وارد کرده است.

ثبت سفارش های قطعه سازان معلق شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱:۰۰

    احمدرضا رعنایی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» با بیان این که این فشار باعث خوابیدن و تعطیل شدن خطوط تولید خودروسازان شده است، افزود: با صدور بخشنامه ای جدید به قطعه سازان اعلام شد که ثبت سفارش هایی که بار آن ها هنوز وارد گمرکات نشده باطل و قطعه سازان باید از مسیرهای دیگری نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.
    وی تصریح کرد: هنوز دلیل منطقی این تصمیم مشخص نیست اما این احتمال وجود دارد که در ثبت سفارش های قبلی مشکلاتی وجود داشته که مسیرهای جدید تعریف شده است.
    این فعال صنعت قطعه در پاسخ به این که آیا این توان وجود دارد که نسبت به انجام دوباره ثبت سفارش های جدید اقدام شود، اظهار کرد: بله این توان وجود دارد اما زمان ورود بارها به گمرکات را دوماه به تاخیر می اندازد که این روند باعث مشکلاتی در زمینه تامین مواد اولیه برای قطعه سازان شده و برنامه ریزی های تولید آن ها را با مشکلاتی مواجه می کند.
    عضو انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی با اشاره به کاهش 40 درصدی ظرفیت تولید قطعه سازان نسبت به روزهای نخست سال گفت: واحدهایی که در این مدت با صد درصد ظرفیت مشغول به فعالیت بودند در حال حاضر با 60 درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند و در این میان حدود 500 واحد قطعه ساز نیز تعطیل شده و یا میزان تولید آن ها به طرز چشمگیری کاهش داشته است.
    به گفته رعنایی، هرچند این واحدهای تعطیل شده واحدهای بزرگی نبوده اند اما با دریافت مطالبات خود از خودروسازان قادر هستند دوباره به چرخه تولید بازگردند.
    وی در ادامه درباره وزیر جدید جدید صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: برنامه آقای رحمانی در صنعت خودرو را باید از چند منظر مورد توجه قرار داد، گفت: از آن جا که وزیر فعلی پیش از این نیز در بدنه وزارتخانه بوده و به موضوعات و مشکلات آگاه است پیش بینی هایی در این زمینه دارند و امیدواریم با تکیه بر این برنامه ها بخشی از مشکلات موجود را رفع کنند.

    گزارش:میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو