فونیکسریمکسبهتام

فوتبالیست سابق به جرم پورشه‌دزدی دستگیر شد!

عصر خودرو- اخیراً آگاهی تهران یک جوان را به همراه همدستش به خاطر دزدیدن یک دستگاه پورشه گرانقیمت و همین‌طور حمله با چاقو به رایزن سفارت ژاپن دستگیر کرده است.

فوتبالیست سابق به جرم پورشه‌دزدی دستگیر شد!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرورزشی، از این اتفاقات به هر حال زیاد رخ می‌دهد و رسانه‌ها درباره‌اش زیاد می‌نویسند، اما چرا روزنامه خبرورزشی باید به آن بپردازد؟
    «امیر» همان جوانی که رایزن سفارت را با چاقو زد و در پورشه‌دزدی نقش مهمی ایفا کرده، قبلاً فوتبالیست بوده است! او سابقه بازی در سه باشگاه سایپا، صبا و هما را دارد. امیر در رده نوجوانان و جوانان این سه باشگاه توپ زده و حتی شانس این را داشت که بتواند در رده بزرگسالان هم بازی کند. او، اما به این نتیجه رسید که فوتبال برایش آب و نان نمی‌شود و بهتر است درسش را ادامه دهد. هر چند همزمان با تحصیل فوتبال هم بازی می‌کرد، اما بیشتر روی درس خواندن زوم کرده بود. امیر تا پیش از دستگیری ترم دوم فوق لیسانس رشته صنایع و برنامه‌ریزی بود، اما دیگر نمی‌تواند به تحصیلش ادامه دهد. او به خاطر هزینه‌های زندگی‌اش تصمیم گرفت در کنار درس خواندن به کار دزدی هم مشغول شود. امیر به همراه یکی از دوستانش، این کار را اخیراً آغاز کرد. اولین جرمی که فعلاً ثابت شده، حمله او به رایزن سفارت ژاپن در تهران بوده است. امیر تصور می‌کرد این فرد تبعه افغان است و به همین خاطر با چاقو به او حمله کرد و توانست با مجروح کردن این ژاپنی کیف او را بدزدد. این پایان دزدی نبود. در ادامه تصمیم گرفت تا یک پروژه بزرگتر را عملی کند. او و دوستش در یکی از مناطق بالاشهر تهران تصمیم گرفتند یک پورشه گرانقیمت را بدزدند. آن‌ها خیلی زود پس از گشت‌زنی توانستند سوژه مورد نظر را پیدا کنند. سپس با حمله به راننده پورشه او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و ماشینش را دزدیدند. امیر و همدستش قصد داشتند این پورشه را یک جوری آب کنند، اما موفق نشدند، چون قبل از این کار دستگیر شدند؛ حتی راننده پورشه در فضای مجازی یک مژدگانی 50 میلیون تومانی برای یابنده ماشینش گذاشته بود.
    حالا پرونده این فوتبالیست به اداره یک تهران بزرگ رفته تا سریعاً به آن رسیدگی شود. سرهنگ نمک‌شناس رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره به خبرورزشی توضیح می‌دهد: «من نمی‌دانستم او فوتبالیست بوده و الان متوجه شدم. ایشان تحت عنوان سرقت مسلحانه دستگیر و در اختیار پلیس قرار گرفته است. سرقت مسلحانه برای ما آنقدر موضوع حساسی است که در اداره آگاهی تهران بزرگ، اداره تخصصی برای بحث سرقت مسلحانه تأسیس کردیم. برایمان فرقی نمی‌کند سرقت مسلحانه از بانک باشد، طلافروشی و یا جای دیگری. خیلی تخصصی و به صورت متمرکز روی این مسئله کار می‌کنیم.»
    او درباره جرم امیر و همدستش می‌گوید: «این پرونده مهم است به هر حال هم بحث زورگیری بوده و هم بحث استفاده از سلاح گرم. دو فقره سرقت هم در پرونده وجود دارد. اکنون پرونده به دادسرا رفته و سرقت پورشه هم در این پرونده بوده است.» او در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است امیر به خاطر سرقت مسلحانه محکوم به اعدام شود؟ می‌گوید: «اگر قاضی تشخیص دهد محارب، مفسد فی‌الارض هم باشد در آن صورت این امکان وجود دارد. این هم بستگی به میزان جرایمی دارد که فرد مرتکب شده و مثلاً از سلاح گرم استفاده کرده و رعب و وحشت ایجاد کرده باشد. این تصمیم را مقام قضایی می‌گیرد و ما نمی‌توانیم درباره‌اش اظهار نظر کنیم.» امیر در تهران دستگیر شد و فعلاً در زندان است. روند رسیدگی به پرونده او هم خیلی سریع‌تر انجام می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو