فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس-خودرو ،

ریپ زدن خودرویی‌ها در جاده تالار

عصر خودرو- در هفته گذشته زیان دهی گروه‌های خودرویی همچنان در جریان و ارزش سهم‌ها در بازار روز به روز در حال اُفت می‌کند و مشخص نیست در روز‌های آتی این زیان تا چه اندازه افزایش خواهد یافت.

ریپ زدن خودرویی‌ها در جاده تالار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ،  زیاندهی گروه‌های خودرویی در معاملات بازار سرمایه طی دو ماه اخیر آغاز و به دلایل مخالفت دولت با افزایش قیمت و افزایش هزینه تولید در این شرکت‌ها ادامه دارد و در این شرایط بیش از همه سهامداران خرد و بازنشستگان ضرر می‌کند، به علاه دولت و سهامداران حقیقی نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.

    به علاوه در چند ماه اخیر شرکت‌های خودرویی صد‌ها میلیارد تومان ضرر کرده اند و در این میان ایران خودرو یکی از گروه‌هایی است که سهام آن در بدترین شرایط به سر می‌برد که پیش بینی می‌شود این روند در روز‌های آینده با ادامه بلاتکلیفی این گروه تشدید شود.

    روند معامله 5 گروه سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو به شرح زیر است:

    *سایپا (خساپا)

    سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از یک هزار و 584 سهم در انتهای هفته گذشته به 2 هزار و 158 سهم رشد کرد و حجم از 42 میلیون و 868 سهم با صعود به 47 میلیون و 291 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با رشد 5 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به روند کاهش 4.72 درصدی رسید.
     
    سایپا

    *ایران خودرو (خودرو)

    سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و 2 هزار و 241 سهم در ابتدای هفته به 224 سهم اُفت کرد و حجم از 40 میلیون و 327 سهم با کاهش به 2 میلیون و 687 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 4.8 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش 3.65 درصدی رسید.
     
    ایران خودرو

    *زامیاد (خزامیا)

    سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 534 سهم در ابتدای هفته به 807 سهم رشد کرد و حجم از 12 میلیون و 315 سهم با روند رشد به 23 میلیون و 471 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 4.96 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش 4.88 درصدی رسید.
     
    زامیاد

    *سایپا دیزل (خکاوه)

    سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.
     
    سایپا دیزل

    *پارس خودرو (خپارس)

    سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 2 هزار و 864 سهم در ابتدای هفته به 703 سهم کاهش یافت و حجم از 68 میلیون و 544 سهم با اُفت به 12 میلیون و 164 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند مثبت 4.85 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش 4.87 درصدی رسید.
     
    پارس خودرو

    *گروه بهمن (خبهمن)

    سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 864 سهم در ابتدای هفته به یک هزار و 119 سهم در پایان هفته افزایش یافت و حجم از 22 میلیون و 69 با کاهش به 20 و 566 رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 4.83 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به اُفت 4.47 درصدی رسید.
     
    گروه بهمن

    *ایران خودرو دیزل (خاور)

    سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.
     
    ایران خودرو دیزل
    در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه  بیان کرد: وضعیت گروه خودرویی در هفته گذشته همانند چند ماه اخیر نامطلوب بوده و شاهد تشکیل صف فروش در تالار برای این گروه بوده‌ایم.

    وی در ادامه افزود: گزارشات ارائه شده از سوی شرکت‌های خودرویی نیز موجب شد تا زیان انباشته این شرکت‌ها مشخص و سهامداران برای جلوگیری از زیان بیشتر اقدام به فروش سهام کنند که در این میان سهامداران خرد بیشترین ضرر را متحمل شدند.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تا زمانی که سیاست دولتی برای قیمت‌گذاری خودروها تغییر نکند شاهد روند نزولی در ارزش سهام این گروه خواهیم بود زیرا در شرایطی که هزینه‌های تولید افزایش و فاصله بین قیمت کارخانه و بازار آزاد عمیق‌تر شود زیاندهی این گروه نیز افزایش می‌یابد.
     
    دارابی خاطر نشان کرد: انتخاب یک وزیر مناسب برای حوزه صنعت که در جریان وضعیت شرکت‌ها و تولید در کشور باشد می تواند تاثیر بسزایی در ارزش سهام این گروه داشته باشد و وضعیت تولید و هزینه‌های این مجموعه ها را تا قبل از نابودی کامل سامان بخشد.


    گزارش میزان حاکی از معامله گروه‌های سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو با توجه به نوسان منفی شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان منفی معامله شدند و گروه سایپا دیزل و ایران خودرو دیزل در هفته جاری متوقف بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو