فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی سازمان تعزیرات :

اخذ عوارض علاوه بر جریمه ورود طرح ترافیک مصداق گرانفروشی است

عصر خودرو- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به وصول گزارشاتی از پیامک‌های ارسال شده به رانندگان مبنی بر اخذ عوارض ورود به طرح ترافیک علاوه بر جریمه گفت: این مسئله مصداق گرانفروشی است.

اخذ عوارض علاوه بر جریمه ورود طرح ترافیک مصداق گرانفروشی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم، سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری امروز خود با نشان دادن تصویر پیامک‌هایی مبنی بر اینکه در ورود غیرمجاز به طرح ترافیک علاوه بر جریمه عوارض آن نیز منظور می‌شود، این نوع عملکرد را مصداق گرانفروشی اعلام کرد و گفت: نمی‌دانیم فلسفه این اقدام چیست و آن را پیگیری خواهیم کرد.

    وی در خصوص رسیدگی به 26 پرونده گرانفروشی موبایل نیز گفت: 14 پرونده حکمشان صادر شده است و 12 پرونده باقی مانده است.

    رایگانی در رابطه با اطاله دادرسی در این خصوص نیز گفت: برای رسیدگی به یک پرونده باید از دستگاه‌های متعددی استعلام‌های لازم گرفته شود و گاهی هم خود متخلفین تقاضای کارشناسی دارند و یا مدارک جدید ارائه می دهند که باید به همه آنها رسیدگی شود و این موضوع رسیدگی را طولانی می‌کند.

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در شعب این سازمان را در هفت ماهه ابتدایی امسال 49 هزار و 879 فقره اعلام کرد و گفت: این تعداد پرونده در مجموع مشمول 49 هزار میلیارد ریال جزای نقدی شده‌اند.

    وی به پرونده‌های مهم این مدت اشاره کرد و گفت: در شهرستان دیر استان بوشهر در پرونده‌ای مربوط به قاچاق خودرو 43 هزار میلیارد ریال، شرکت لبنیاتی 300 میلیارد ریال، قاچاق سوخت در اصفهان 11 هزار میلیارد ریال و اخفای پوشک در بروجرد 7 میلیارد ریال جریمه در نظر گرفته شده است.

    رایگانی در خصوص تخلفات حوزه لبنیات نیز به تشکیل 4 پرونده در تهران به ارزش 18 میلیارد ریال گرانفروش اشاره کرد و گفت: در حوزه سوخت نیز به 52 پرونده رسیدگی شده است.

    اخطار سخنگوی سازمان تعزیرات درباره گرانفروشی بلیط‌های اربعین

    رایگانی با اشاره به گرانفروشی در حوزه بلیط هواپیما و اتوبوس زائران اربعین حسینی، گفت: شرکت‌های فروش بلیط هواپیما در حال رقابت بر سر افزایش قیمت هستند و در مواردی بلیط یک سر، تا 2 میلیون تومان به فروش رفته است.

    وی ضمن اخطار به فروشندگان بلیط هواپیما و تأکید بر اینکه فعالیت آنها تحت رصد سازمان تعزیرات قرار دارد، افزود: پنج شرکت به دلیل گرانفروشی جریمه و مجوز آنها باطل شده است و تا یک سال نمی توانند در این صنف فعالیت کنند.

    سخنگوی سازمان تعزیرات همچنین از جریمه 180 میلیون ریالی سه شرکت اتوبوسرانی که بلیط تکی نمی‌فروختند و یا آن را گران می‌فروختند، افزود: در ترمینال غرب تهران بلیط را گران می‌فروشند و در عین حال با مشتری شرط می‌کنند که حق شکایت ندارد.

    رایگانی از 700 مورد بازرسی در طرح نظارت اربعین در سراسر کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 244 واحد متخلف بودند، 230 واحد تذکر گرفتند و مابقی مشکلی نداشتند.

    وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده بابت نظارت اربعین را 325 مورد اعلام کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط