فونیکسریمکسبهتام

۷۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در قزوین پیش بینی شده است

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: ۷۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در سطح خیابان های سطح شهر قزوین پیش بینی شده که ۳۸ کیلومتر آن تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است.

۷۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در قزوین پیش بینی شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سعید جهانگیری فرد روز چهارشنبه افزود: براساس طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهرداری ها، کمتر از 10 شهر کشور از جمله قزوین در افق 1400 مسیرهای ویژه دوچرخه سواری پیش بینی شده است.
    وی ادامه داد: با انجام برنامه ریزی و زمان بندی مناسب و تعیین خطوط پیش بینی شده از قبل مسیرهای مورد نظر شناسایی و بر حسب ضرورت و تقاضای شهروندان اقدام به ایجاد این مسیرهای ویژه می کنیم.
    این مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه هنوز تمامی مسیرهای ویژه دوچرخه سواری احداث شده در سطح شهر قزوین به جداکننده مجهز نشده اند متاسفانه برخی اوقات شاهد تردد و یا توقف برخی از وسایل نقلیه موتوری از جمله خودرو در آن هستیم.
    جهانگیری فرد با اشاره به اینکه هیچ وسیله نقلیه موتوری حق ورود و یا پارک در محل ویژه دوچرخه سواری را ندارد، یادآور شد: برای جلوگیری از این کار و با همفکری پلیس راهور، برگه هایی تحت عنوان جریمه ارشادی برای رانندگان متخلفی که به حریم مسیرهای ویژه دوچرخه سواری تجاوز کنند پیش بینی شده است.
    وی تاکید کرد: با همکاری اداره بازرسی سازمان تاکسیرانی، برگه های یاد شده که بیشتر جنبه ارشادی و فرهنگی دارند در صورت مشاهده وسایل نقلیه متخلف به رانندگان آن داده خواهد شد.
    به گفته وی، رانندگان باید توجه کنند که مسیرهای ویژه در نظر گرفته شده برای دوچرخه ها مختص آنها بوده که برای کاهش بار ترافیکی معابر شهر مورد احداث قرار گرفته و امیدواریم در آینده با گسترش آن شاهد ترغیب و استفاده شهروندان قزوینی در این وسیله ارزان، سبک و راحت باشیم.
    مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در پایان افزود: امیدواریم با همکاری و همفکری همه مردم برای داشتن شهری پاک و بدون آلایندگی های زیست محیطی بتوانیم طوری فرهنگ سازی کنیم تا شهروندان برای انجام کارهای روزمره خود به استفاده از دوچرخه روی بیاورند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو