فونیکسریمکسبهتام

اتمام شارژ ابتدایی مجوزهای سیار ورود به طرح ترافیک

عصر خودرو-مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: معاینه فنی خودروهای سنگین و دیزلی مورد کنترل دوباره قرار گرفته و از ۳۸۷ خودروی بازرسی شده، ۷۴ خودرو معاینه‌ فنی‌شان ابطال شد.

اتمام شارژ ابتدایی مجوزهای سیار ورود به طرح ترافیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، علی پیرحسینلو  با بیان اینکه از پنجم مهرماه تا 28 مهرماه خودروهای دیزلی و سنگین به صورت سرزده معاینه‌ فنی‌شان مورد بازبینی قرار گرفت، اظهار داشت: این بازدیدها در پارکینگ‌ها و حاشیه معابر انجام گرفته و از 387 خودرویی که تحت بازرسی قرار گرفته، 74 معاینه فنی ابطال شده زیرا معاینه فنی دقیق نبوده و تلاش می‌کنیم با افزایش نظارت، استانداردها واقعی‌تر شود.

    وی با بیان اینکه یکی از روش‌های کنترل معاینه فنی خودروهای سنگین و باری، صدور باربرگ است، افزود: پیش از این چنین موضوعی وجود نداشته و ما برای کنترل ترددها، چنین سیستمی را طراحی کرده تا پس از آن، بتوانیم معاینه فنی این خودروها را نیز کنترل کنیم.

    پیرحسینلو با بیان اینکه تردد خودروهای حمل بار که مقصدشان تهران نیست، در سطح شهر تهران ممنوع شده است، تصریح کرد: همچنین به دلیل تجهیز دوربین‌ها، خودروهای باری سنگین نیز شب‌ها نمی‌توانند در سطح شهر تهران تردد کنند. در حال حاضر دوربین‌های ما به دلیل تجهیز به پروژکتور، شب‌ها هم می‌توانند ثبت تخلف کنند. پیش از این به دلیل مشکلات زیرساختی که وجود داشت، امکان کنترل از طریق جرایم وجود نداشت که در حال حاضر تلاش می‌کنیم فعالیت‌ها در این حوزه قاعده‌مند شود.

    شارژهای ابتدایی کارت‌های سیار تمام شده است

    مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در ادامه با اشاره به اتمام اعتبار اولیه بسیاری از مجوزهای سیار طرح ترافیک گفت: سال‌های پیش کارت‌های شناوری وجود داشت که روزانه اجازه سه‌بار تردد خودروها با این کارت‌ها وجود داشت. در حال حاضر هر روز یک خودرو با این مجوزهای سیار وارد طرح می‌شوند و روز بعد خودروی دیگر می‌تواند با این مجوزها وارد طرح شود. قرار نبود این مجوزها رایگان باشد اما با یک تبصره، یک موجودی اولیه در این کارت‌ها که قابل برداشت نبود، پیش‌بینی شد و آن هم به دلیل تسهیل در اجرای طرح جدید بود.

    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آن شارژهای ابتدایی به اتمام رسیده و از این پس دارندگان مجوزهای سیار باید به همان میزان تعیین شده، اقدام به شارژ کارت‌های خود کنند؛ خوشبختانه به هدف اولیه که حذف هرگونه رانت بود، رسیده‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو