فونیکسریمکسبهتام

فورد در صدد حذف چراغ‌های راهنمایی از خیابان‌ها

عصر خودرو-۶۰ درصد تصادفات در کشورهای اروپایی در تقاطع و چهارراه‌ها اتفاق می‌افتد، و به طور متوسط یک راننده در کشوری مانند انگلیس به شکلی متوسط ۴۸ ساعت از عمر خود در هر سال را پشت چراغ‌های قرمز سپری می‌کند.

فورد در صدد حذف چراغ‌های راهنمایی از خیابان‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ،  همین دو عامل مطرح شده که خود به آلودگی بیشتر هوا و افزایش فرسایش خودرو منجر می‌شوند، باعث شده تا فورد به ساخت و آزمایش فناوری تازه‌ای روی آود که نیاز انسان‌ و خودروها را به چراغ‌های راهنمایی و چهار راه‌ها برطرف می‌کند.

    این فناوری تازه که در بستر و زیرساخت اینترنتی شکل می‌گیرد، باعث می‌شود خودروها در تقاطع‌ها با تنظیم سرعت مناسب از کنار هم بگذرند.

    این سیستم مدرن  با استفاده از فناوری  "v-to-v"  فورد کار می‌کند و عملکردش انتقال اطلاعات در طیف کوتاه و سرعت بالا در خصوص مکان، سرعت، مسیر و نحوه حرکت بین چند خودرو است که با الهام از حرکت عابران پیاده در چهارراه‌ها ساخته شده است.

    با کمک این فناوری می‌توان به شکلی موثر از موقعیت، مقصد بعدی و سرعت خودرو کسب اطلاع کرد.انسان‌ها در حین حرکت پیاده و مواجه با یکدیگر به شکل کامل متوقف نمی‌شوند، آنها میزان سرعت خود را کم کرده با به آرامی تغییر مسیر می‌دهند، همین رفتار واکنشی در انسان‌ها الگوی فورد برای طراحی و استفاده از این تکنولوژی است. فورد قصد دارد با اجرایی کردن این فرضیه در سطح خودروها از توقف، برخورد و ترافیک در تقاطع‌ها ممانعت به عمل آورده و مردم به عاملی فعال برای داشتن روند روان ترافیک در خیابان‌ها تبدیل کند.

    از طرفی این فناوری در بستر اینترنت به رانندگان اجازه می دهد تا از موقعیت پلیس یا خودروهای امداد نسبت به خود مطلع شده و راه را برای آنها باز کنند. پیدا کردن جای پارک نیز که یکی از معضلات این روزهای همه شهرها و خیابان‌های جهان است توسط این سیستم آسانتر خواهد شد.

    اگر چنین فناوری به سطح خیابان‌ها بیاید، در آینده نه چندان دور نیاز انسان‌ها به چراغ‌های راهنمایی یا چهارراه‌ها رفع خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو