فونیکسریمکسبهتام

هشدار به رانندگان!

تنها ۲ روز تا ممنوعیت تردد بدون معاینه فنی در تهران

عصر خودرو- معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای فاز دوم طرح کاهش آلودگی هوا از اول آبان و توقیف خودرو‌های دودزا دارای معاینه فنی خبر داد.

تنها ۲ روز تا ممنوعیت تردد بدون معاینه فنی در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به افزایش آلودگی هوا در فصل‌های سرد، پرداختن به این بحران پیش از شروع فصل سرما امری ضروری است که در همین راستا با برنامه‌ریزی‌های پیش‌دستانه، فاز دوم «طرح کاهش» (LEZ) از اول آبان ماه اجرا می‌شود.
    با آغاز به کار مدارس و سرمای تدریجی هوا، افزایش حضور خودروها در خیابان ها بیشتر می شود و عبور و مرور در خیابان‌ها دشوارتر و نفس کشیدن شهروندان سخت‌تر شود.

    در همین راستا محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در رابطه با آغاز فاز دوم طرح کاهش آلودگی هوا از اول آبان ماه 97 اظهار داشت: موضوع آلودگی هوا مسئله ای جدی است و ما تمام توان خود را خواهیم گذاشت تا زمستان امسال جلوی آلودگی هوا را در تهران بگیریم و این خواسته مردم تهران را انجام دهیم.

    پورسیدآقایی گفت: نیمه دوم سال 97 آزمایش جدی برای وضعیت آلودگی هوای تهران است، ضمن اینکه بر اساس گزارشات تهیه‌شده، بیشترین آلودگی هوا مربوط به تردد خودروهای دیزلی و کامیون‌هاست که البته ما تمهیداتی را برای کنترل دود حاصله از این خودروها پیش‌بینی کرده‌ایم.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: مرحله دوم کاهش آلودگی هوا از اول آبان ماه در تهران آغاز خواهد شد که در همین زمینه تمامی رینگ ورودی تهران مجهز به دوربین شده‌اند و تمام تمهیدات برای اجرای طرح صورت گرفته است.

    به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در اجرای فاز دوم طرح کاهش آلودگی هوا از شهروندان تهرانی می‌خواهیم که نسبت به اخذ معاینه فنی خود اقدام کنند، چرا که در غیر این صورت برای آنها جریمه صادر خواهد شد.

    پورسیدآقایی در رابطه با توقف خودروهای دودزا بیان کرد: خودروهای دودزا در صورت داشتن معاینه فنی، مجدداً متوقف و معاینه فنی آنها باطل می‌شود و برای اخذ معاینه فنی مجدد به مراکز ارجاع داده می‌شوند.

    وی گفت: امیدواریم با اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و البته همکاری شهروندان با یک حرکت عمومی امسال زمستان بهتری را درخصوص کاهش آلودگی هوا نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم و قطعاً اگر شرایط جوی زمستان همانند سال گذشته باشد ما شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

    پورسیدآقایی همچنین درخصوص کمک‌های شهرداری تهران برای خرید موتورهای برقی در شهر تهران گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها، مشکلاتی در این زمینه برای ما به‌وجود آمده است که با رایزنی‌های صورت‌گرفته قرار است که از طریق سازمان برنامه و بودجه کمکی تحت عنوان یارانه پرداخت شود؛ البته شهرداری نیز بخشی را به‌صورت یارانه برای خرید موتور برقی به شهروندان خواهد داد. ضمن اینکه شهروندان می‌توانند برای اطلاع از خرید این‌گونه موتورها به سایت «شرکت کنترل کیفیت هوا» مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو