فونیکسریمکسبهتام

اجرای ۲ کیلومتر دیوارچینی در جاده چالوس

عصر خودرو- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اجرای دو کیلومتر دیوارچینی در جاده چالوس بر لزوم ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز تأکید کرد.

اجرای ۲ کیلومتر دیوارچینی در جاده چالوس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، عباس صفری  ضمن اشاره به اینکه در محور کرج-  چالوس به‌منظور انجام هرگونه عملیات راهداری نیاز به انسداد بخشی از مسیر است، اظهار کرد: گاهی در کنار عبور ترافیک شبانه مسدود کردن مسیر در بازه زمانی 11 شب تا پنج بامداد اعمال می‌شود.

    وی ادامه داد: یکی از معضلات اصلی محور کرج - چالوس بحث محدودیت در انسداد مسیر است که موجب شده به‌عنوان نمونه بیش از سه سال درگیر اجرای پروژه مربوط به اتوماسیون کردن محور و نصب جت فن‌ها برای بهینه‌سازی تهویه هوا در تونل کندوان باشیم.

    معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز در خصوص تعویض گاردریل‌ها در محدوده‌هایی از محور کرج - چالوس که خطر سقوط خودرو در آب وجود دارد، بیان کرد: حدود 25 کیلومتر از محور کرج - چالوس در حاشیه رودخانه و سد کرج واقع‌شده است و بر اساس قانون محافظت از این محدوده‌ها بر عهده شرکت مدیریت منابع آب ایران است.

    صفری ادامه داد: محدوده‌هایی در اطراف سدها و یا حاشیه رودخانه‌ها تعریف‌شده است که این نقاط طبق قوانین شرکت مدیریت منابع آب کشور توسط شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها محصور می‌شود.

    وی در ادامه به نصب گاردریل‌ها در حاشیه محور کرج - چالوس اشاره کرد و افزود: در طول این‌ مسیر اقدامات ویژه به‌منظور نصب حفاظ‌های فلزی اجرایی شده است؛ اما در قسمت‌هایی از این جاده گاهی شدت تصادفات به‌قدری شدید است که پس از برخورد خودرو به حفاظ امکان پرتاب درون آب وجود دارد.

    معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز تأکید کرد: ایمن‌سازی بیشتر نقاط حادثه‌خیز حاشیه سد و رودخانه کرج به عهده شرکت آب منطقه‌ای استان است که باید اقدامات لازم ازجمله تعریف یک حصار خاص که مانع از سقوط خودروها به درون آب باشد را دنبال کند.

    صفری عنوان کرد: اداره کل راهداری استان در محدوده‌های از محور که دارای پرتگاه‌های خطرناک است اقدام به نصب دیوارهای بتنی به‌منظور ایمن‌سازی بیشتر کرده است.

    وی گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از ابتدای فصل کاری سال جاری یعنی خردادماه تاکنون حدود 2 کیلومتر عملیات دیوارچینی در محور کرج - چالوس اجرایی کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم