فونیکسریمکسبهتام

۶۰ درصد جاده های بین شهری آذربایجان غربی نیازمند بهسازی است

عصر خودرو- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: یکهزار و ۸۹۷ کیلومتر جاده فرعی در این استان وجود دارد که ۶۰ درصد جاده های ارتباطی داخل استان را تشکیل می دهد و نیازمند بهسازی و رسیدگی است.

۶۰ درصد جاده های بین شهری آذربایجان غربی نیازمند بهسازی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، ابراهیم مبارک قدم  افزود: 40 کیلومتر آزادراه، 321 کیلومتر بزرگراه، 567 کیلومتر راه اصلی و هفت هزار و 911 کیلومتر راه روستایی در محدوده راه های آذربایجان غربی وجود دارد که مورد رسیدگی قرار گرفته است.
    وی ادامه داد: در سال جاری آسفالت حدود 63 کیلومتر از مسیرهای روستایی این استان با 170 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسیده است.
    وی اضافه کرد: این مسیرهای روستایی در قالب 14 طرح در شهرستان های ارومیه، اشنویه، سلماس، میاندوآب، بوکان و سردشت بهسازی و آسفالت شده است.
    وی با اشاره به اینکه سه عامل انسانی، خودرو و جاده عوامل اصلی ایجاد کننده تصادفات برون شهری است، افزود: باید با بهره گیری از مشارکت اجتماعی و ظرفیت های استانی برنامه ریزی های مناسبی برای افزایش ایمنی محورها انجام شود.
    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: فرهنگ سازی و اعمال قوانین و مقررات، بهره برداری از طرح های بزرگراهی و اجرای اقدامات ایمن سازی در کاهش آمار تصادفات نقش بسیار موثری دارد.
    مبارک قدم ادامه داد: بهسازی مسیرهای ارتباطی به ویژه در مناطق محروم در راستای توسعه متوازن مورد نظر دولت تدبیر و امید است و از ضرورت های محرومیت زدایی به شمار می رود.
    آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر جاده دارد که حدود هشت هزار کیلومتر آن، روستایی و حدود چهار هزار کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط