فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به نوسان قیمت ها در بازار تاکید کرد:

مدیریت بازار در اختیار دارندگان خودرو با حجم های بالا

عصر خودرو- رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو تهران گفت: هم اکنون مدیریت بازار خودرو در اختیار خریدارانی است که در ظرفیت های بالا اقدام به خرید کرده اند و همزمان با افزایش نرخ ارز، نسبت به افزایش دوباره قیمت ها نیز اقدام می کنند.

مدیریت بازار در اختیار دارندگان خودرو با حجم های بالا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۰۰

    سعید موتمنی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو»  با اشاره به روند افزایشی قیمت ها در بازار خودرو از عصر روز سه شنبه تاکنون اظهار کرد: این روند تا روز چهارشنبه ادامه یافت که دلیل اصلی آن بازگشت قیمت دلار به محدوده 15 هزار تومان بود و در این شرایط نمی توان انتظار داشت که بازار خودرو عکس العملی نشان ندهد.
    وی افزود: همانگونه که قیمت سکه در یک روز به 4 میلیون و 700 هزار تومان افزایش یافت به همان نسبت نیز تغییر قیمت دلار در بازار خودرو نیز قابل لمس بود.
    رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو تهران با تاکید بر این که این نوسان اثر روانی خود را بر بازار خودرو گذاشته و کسانی که تا دیروز فروشنده بودند، امروز خودروی خود را با قیمت های جدیدی برای فروش گذاشته اند، تصریح کرد: این نوسانات قیمتی باعث شد پراید 131 که تا روز سه شنبه به 29 میلیون تومان رسیده بود، در روز چهارشنبه به 32 میلیون تومان افزایش یافت.
    موتمنی ادامه داد: قیمت پژو 405 که به 47 میلیون تومان کاهش یافته بود نیز همزمان با افزایش قیمت دلار به 51 میلیون تومان رسید. همچنین پژو 206 تیپ 5 نیز از 65 میلیون تومان به 68 میلیون تومان افزایش یافت و سمند نیز با افزایش قیمت 2 میلیون تومانی به 55 میلیون تومان رسید و 2008 نیز در محدوده 245 میلیون تومان قرار گرفت.
    وی با اشاره به اثر آنی افزایش نرخ ارز بر بازار خودرو اظهار کرد: در صورت ثبات نرخ ارز در طول سه هفته، شاهد کاهش قیمت ها با وجود دونرخی بودن در بازار، خواهیم بود اما همانگونه که با رسیدن قیمت دلار به مرز 11 هزار تومان ،قیمت خودروها کاهش چشمگیری داشت، با افزایش قیمت دلار نیز این قیمت ها افزایش می یابد.
    این فعال بازار خودرو، بازار فعلی را بازار جالبی ندانست و گفت: هم اکنون هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی شود و تنها در صورت ثبات قیمت ارز پیش بینی می شود در آخر هفته قیمت ها در نقطه کنونی ثابت باقی بمانند که در این شرایط خریدارانی که اقدام به خرید در ظرفیت های بالا و بیشتر از نیاز خود کرده بودند، تبدیل به فروشنده خواهند شد.
    موتمنی با بیان این که در حال حاضر خودروسازان در حدود 80 روز است که عرضه ای به بازار نداشته اند، گفت: در چنین شرایطی باید به صورت ریشه ای به این موضوع پرداخت که چرا برخی از خریداران بیش از نیاز خود اقدام به خرید خودرو کرده اند و این امر جز با نظارت بیشتر امکانپذیر نخواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو