فونیکسریمکسبهتام

جانشین فرمانده ناجا:

تعداد جانباختگان تصادفات ایران کمتر از میانگین جهانی است

عصر خودرو- جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: با توجه به آمار و اطلاعات موجود، میانگین جانباختگان تصادفات در ایران کمتر از میانگین جهانی است و به ازای هر ۱۰ هزار خودرو در ایران حدود ۵ درصد و در دنیا حدود ۷ درصد است.

تعداد جانباختگان تصادفات ایران کمتر از میانگین جهانی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز سه شنبه در آیین رونمایی از طرح تست کیت سلامت رانندگان در شهرک آزمایش افزود: با همت و تلاش تمام دست اندرکاران مربوطه هر ساله تعداد جانباختگان تصادفات رو به کاهش بوده اما در هر صورت حتی یک نفر جانباخته هم زیاد است.
    وی خاطر نشان کرد: در حالی که در سال 84 آمار جانباختگان تصادفات در طول یکسال حدود 26 هزار نفر بود، سال گذشته این رقم به 16 هزار نفر رسید.
    جانشین فرمانده ناجا اظهار داشت: در این ارتباط رسانه ها در ارتقای فرهنگ رانندگی در خصوص کاهش تصادفات و کاهش آمار جانباختگان نقش بسزایی دارند.
    سردار مومنی افزود: رفتار ترافیکی، ایمنی جاده ها، قوانین و مقررات و زیر ساخت های مربوطه از جمله مسائل مهم در کاهش تصادفات است که باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد.
    جانشین فرمانده پلیس کشور گفت: در سال 89 قانون بازدارندگی رانندگان متخلف نیز تغییر کرد اما با توجه به شرایط امروز و افزایش تعداد خودروها تغییر دوباره آن خالی از لطف نیست.
    وی ادامه داد: قانون باید موجب افزایش ایمنی خودرو و سلامت رانندگان و در مقابل برای قانون شکنان متخلف بازدارنده باشد.
    سردار مومنی تصریح کرد: کنترل رفتار ترافیکی و همیاری مردم در کنار اطلاع رسانی به موقع رسانه ها، موجب شده تا آمار جانباختگان به طور محسوسی کاهش یابد.
    وی گفت: از دیگر مسائلی که موجب کاهش تصادفات و آمار جانباختگان تصادفات می شود، کنترل مکانیزه و رفتار ترافیکی رانندگان خودروها است.
    جانشین فرمانده پلیس کشور تاکید کرد: اگر سیستم کنترل مکانیزه در سطح کشور به انجام برسد قطعا رفتار رانندگان نیز تغییر خواهد کرد و در نهایت موجب کاهش تصادفات خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو