فونیکسریمکسبهتام

نایب رئیس کمیسیون صنایع :

افزایش قیمت خودرو در بازار منطقی نیست

عصر خودرو- نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: تاثیر منافع برخی افراد که محصولات را خریداری کرده‌اند و قطعات را در اختیار دارند اجازه نمی‌دهد تغییرات بازار صورت بگیرد و این موضوع از مشخصه‌های بازار است.

افزایش قیمت خودرو در بازار منطقی نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، فریدون احمدی در خصوص افزایش قیمت خودروهای تولید داخل طی ماه‌های اخیر در بازار، اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها غیرطبیعی بوده و باید متناسب با میزان ارزبری قطعات و افزایش نرخ ارز اجازه داده شود که قیمت‌ قطعات یدکی متعادل شود.

    نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خواست عدم افزایش قیمت‌ها در بازار علی رغم تغییرات نرخ ارز و از سوی دیگر افزایش قیمت بر اساس مشخصه‌های روانی صحیح نیست، گفت: باید با در نظر گرفتن تغییرات در نرخ ارزی که در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد قیمت‌ها را اصلاح کنیم.

    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش قیمت قطعات یدکی و خودروها در بازار تناسبی با نرخ ارز نداشته است، ادامه داد: شاهد هستیم که اعداد و ارقام افزایش قیمت خودروهای تولید داخل و وارداتی موجود در بازار منطق ندارد و با محاسبات همخوانی نمی‌کند.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا دستگاه‌های نظارتی بر قیمت‌های موجود نظارت ندارند، اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی باید در بازار نقش بیشتری داشته باشند در حال حاضر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان فعال‌تر شده است.

    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت‌ها سریعا اتفاق نمی‌افتد اما انتظار داریم تا در بلند مدت قیمت خودرو و قطعات یدکی به تعادل دست پیدا کند، عنوان کرد: منحنی افزایش قیمت‌ها در فضای روانی اتفاق می‌افتد و شیب تندی دارد اما کاهش قیمت‌ها به دلیل اینکه عده‌ای منافع خود را از دست می‌دهند با تأنی صورت می‌گیرد و دارای تاخیر است.

    نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:تاثیر منافع برخی افراد که محصولات را خریداری کرده‌اند و قطعات را در اختیار دارند اجازه نمی‌دهد تغییرات بازار صورت بگیرد و این موضوع از مشخصه‌های بازار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو