فونیکسریمکسبهتام

جانشین فرمانده ناجا:

کنترل مکانیزه و هوشمند رفتار رانندگان

قوانین برای رانندگان پرخطر بازدارنده‌تر شود

عصر خودرو- جانشین فرمانده ناجا گفت: باید قوانین در خصوص رانندگانی که رفتارهای پرخطر داشته و از مواد مخدر و الکل استفاده می‌کنند بازدارنده‌تر شود.

کنترل مکانیزه و هوشمند رفتار رانندگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در مراسم افتتاح طرح ارتقاء سلامت رانندگان در مقر پلیس راهور ناجا، اظهار داشت:یکی از رویکردهای ناجا کنترل مکانیزه و هوشمند رفتار رانندگان است.

    جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد:‌در این راستا استفاده از تجهیزات و امکانات نوین مثل سیستم‌های جدید تست الکل و مواد مخدر می‌تواند با توجه به انبوه سفر و تعداد زیاد خودروها مثمر ثمر شاید چرا که کنترل دستی دیگر کارساز نیست.

    سردار مومنی تاکید کرد: قانون باید به روزتر و بازدارنده‌تر شود به خصوص در حوزه رفتار پرخطر.

    این مقام ارشد نیروی انتظامی به برخی جرائم در کشورهای دیگر پرداخت و گفت:رانندگی بعد از استعمال مواد مخدر یا الکل در برخی کشورها جریمه 6 هزار دلاری دارد؛ جریمه‌ای که از متوسط حقوق در آن کشو بالاتر است. همچنین اگر چنین فردی تصادف کند 20 هزار دلار جریمه شده و یک سال زندان می‌رود.

    جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد:‌درست است که در ایران نیز بالاترین میزان جریمه برای مواد مخدر و الکل است اما باز جای دارد که این جرائم بازدارنده‌تر شود.

    این خبر در حال تکمیل است

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط