فونیکسریمکسبهتام

تخریب پل وقطع برخی راه های گیلان

۴۰۰ خانوار امدادرسانی شدند

عصر خودرو- بارش شدید باران که از روز جمعه درگیلان آغاز شده سبب آبگرفتگی معابر، جاری سیل، تخریب پل، قطع راه ارتباطی و گاز تعدادی از روستاهای شهرستان های مختلف این استان شده است.

تخریب پل وقطع برخی راه های گیلان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، بارش شدید باران که از عصر روز گذشته در استان گیلان آغاز شده و همچنان با شدت در شهرهای مختلف این استان ادامه دارد سبب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه، تخریب چندین پل و جاری شدن سیل در بخش های غربی و شرقی استان شده است.

    در شهرستان رودسر که با 310 میلی‌متر بارش بیشترین بارش ها در شبانه روز گذشته را داشته راه ارتباطی 9 روستای بخش رحیم آباد قطع است.

    همچنین بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها به تاسیسات آبرسانی روستاهای دوران و رودبارسرای پونل شهرستان رضوانشهر نیز خسارت وارد کرده و موجب قطع آب آشامیدنی اهالی این 2 روستا شده است.

    قطع راه ارتباطی 8 روستای دهستان لات لیل لنگرود

    به گفته فرماندار لنگرود براثر طغیان رودخانه شلمانرود در لنگرود راه ارتباطی 8 روستای دهستان لات لیل این شهرستان مسدود و قطع شده است.

    سید رضا جوادپور همچنین با بیان اینکه براثر این بارندگی راه ارتباطی روستای کوهستانی گالشکلام لیلاکوه بخش مرکزی لنگرود نیز قطع است، افزود: متاسفانه براثر بارش شدید باران به ابنیه راه های مواصلاتی خسارت زده که باید بار فروکش کردن باران و آب میزان دقیق خسارت‌ها محاسبه شود.

    وی با اشاره به طغیان آب رودخانه در منطقه خالجیر شهر شلمان، خاطرنشان کرد: بالا آمدن آب این رودخانه سبب آبگرفتگی خانه های حاشیه رودخانه شده است.

    گفتنی است براثر بارش شدید باران و آبگرفتگی و طغیان رودخانه مدارس شفیت صبح بخش اطاقور شهرستان لنگرود تعطیل بود.

    تخریب پل بزرگ (کیازنیک) املش /راه ارتباطی املش لنگرود قطع شد

    در شهرستان املش نیز بارش شدید باران سبب آبگرفتگی معابر و تعطیلی مدارس ابتدایی این شهرستان املش شده است. همچنین ساعتی پیش نیز براثر شدت این بارش ها بزرگ املش (کیازنیک)  نیز سقوط کرد که یک دستگاه خودروی سواری پراید نیز براثر این حادثه آسیب دید.

    پل بزرگ املش تنها راه ارتباطی لات لیل لنگرود به املش بوده که براثر سقوط این راه ارتباطی قطع شد.  

    سقوط پژو 206 به رودخانه حویق تالش و کشته و مفقود شدن 4 نفر

    در شهرستان تالش که هفته گذشته نیز براثر بارش باران دچار سیل و آسیب و خسارت فراوان شده بود این بار نیز بارش شدید باران سبب آبگرفتگی و جاری شدن سیل، سقوط یک دستگاه پژو 206 به رودخانه حویق و کشته و مفقود شدن 5 نفر شد.  

    در این باره سید عیسی مهدوی  با اشاره به شدت بارش باران در تالش و حضور تمامی دستگاه های اجرایی از شب گذشته، اظهارکرد: با بارش های شب گذشته تعدادی از خانوارهای روستانشین در شهرستان تالش که در مسیر سیلاب سکونت داشتند دچار آسیب و به برخی از راه های عبوری نیز خسارت وارد شده است.  

    وی از خسارت وارده به زیرساخت های چند راه روستایی از جمله دریابن، طولارود و خانقاه تالش خبر داد و گفت: راه های روستایی فوق که در سیل قبل آسیب دیده و دوباره بازگشایی شده بودند بار دیگر براثر سیل شب گذشته دچار آسیب شدند.  

    بارش 216 میلی‌متر باران در خرجگیل تالش

    مهدوی به بارش 216 میلی متر باران در منطقه خرجگیل اسالم اشاره و از مسدود شدن راه روستایی خانقاه تالش خبرداد و افزود: براثر سیلاب مجبور به قطع گاز منطقه خانقاه به دلیل رد شدن سیل از مسیر گاز شدیم و در این رابطه گاز 40 خانوار در این منطقه قطع شده است.  

    فرماندار تالش  به مسدود شدن راه روستایی منطقه طولارود بر اثر رانش و ریزش جاده اشاره و تصریح کرد: پس از فروکش شدت جریان سیلاب این مسیر بازگشایی خواهد شد.  

    مهدوی با اشاره به موثر واقع شدن عملیات اجرایی موقتی جهت جلوگیری از سیلاب در منطقه پی سرای تالش، اظهارکرد: در بخش مرکزی و در منطقه تره و شاندرمن محله، شاهد آبگرفتگی بودیم که توسط امکانات محلی و با حضور بخشدار مرکزی تالش و همکاری دستگاه های اجرایی خدمات رسان مرتفع شد.  

    وی ادامه داد: در مناطق اسالم، لمیر و قروق شهرستان تالش شاهد آب بردگی و آسیب دیدن جداره های رودخانه ها و تخریب جاده ها بودیم که در حال بازسازی هستند.  

    فرماندارتالش تصریح کرد: تا زمانی که جریان رودخانه ها فروکش نکند، عملا بازسازی معابر و جاده ها در نقاط آسیب دیده میسر نخواهد شد و منتظر کاهش بارش باران و آرام شدن فضای جوی و تلاطم موجود در رودخانه ها هستیم تا بازسازی اساسی را انجام دهیم.

    مهدوی افزود: جاده خرجگیل و اسالم به خلخال که شب گذشته بر اثر سیل مسدود شده بود، بلافاصله با حضور عملیاتی اکیب های اجرایی خدماتی و امداد رسان در منطقه و هدایت جریان آب، بازگشایی و رفع معبر شدند.

    وی گفت: در بحث امداد رسانی و جابه جایی خانواده های در معرض آسیب و در نقاط آسیب دیده، اقدامات لازم انجام شده است.

    فرماندار تالش، افزود: با توجه به تشکیل جلسه در روز یکشنبه، جمع بندی میزان خسارت به مناطق آسیب دیده شهرستان تالش ناشی از بارش شدید باران و جاری شدن سیل، اعلام خواهد شد.

    بسته بودن راه ارتباطی 8 روستای تنیان در صومعه سرا براثر رانش و ریزش کوه

    در شهرستان صومعه سرا نیز بارش شدید باران از عصر روز گذشته خسارت و آسیب های بهمراه داشته است. سیلاب در صومعه سرا سبب بسته شدن برخی از راه های روستایی و تعطیلی مدارس شده است.

    فرماندار صومعه سرا در این باره با اشاره به بارش شدید بارا به خبرنگار مهر گفت: این بارش ها سبب آبگرفتگی معابر و دهها واحد مسکونی در مناطق ضیابر، اباتر و بخش میرزاکوچک این شهرستان شده است.

    علی فتح اللهی همچنین افزود: بارش شدید باران موجب رانش زمین و کوه در منطقه تنیان و بسته شدن راه ارتباطی 8 روستای این منطقه شد.

    وی با اشاره به اینکه راه پیربازار به ضیابر نیز در منطقه کتمجان به علت بالا آمدن آب رودخانه مسدود است، اظهارکرد: به علت بارش شدید باران شیفت صبح همه مدارس ابتدایی این شهرستان و همه مقاطع تحصیلی 2 روستای رفتگی و تنیان تعطیل است.

    فرماندار صومعه سرا با اشاره به آماده باش کامل همه دستگاه ها خدماتی و اعضای مدیریت بحران، از ادامه امدادرسانی و کمک به آسیب دیدگان در این شهرستان خبرداد.

    5 روستای ماسال در خطر سیل قرار دارند

    بارش شدید باران در شهرستان ماسال نیز سبب آبگرفتگی راه ارتباطی 30 روستا این شهرستان و همچنین طغیان رودخانه خالکایی ماسال و بسته شدن جاده ماسال – صومعه سرا راه ارتباطی اهالی 15 روستای شهرستان ماسال شده است.

    به گفته محمدجواد عامر فرماندار ماسال 5 روستای این شهرستان در خطر سیل قرار دارند.

    مسدود شدن راه ارتباطی 1000 خانوار در فوشه و حیدرآلات فومن

    در شهرستان فومن دیگر شهرستان غربی استان گیلان نیز بارش شدید باران و جاری شدن سیل موجب تخریب پل ارتباطی و مسدود شدن راه ارتباطی منطقه گردشگری قلعه رودخان فومن شد و همجنین براثر این بارش ها راه ارتباطی 1000 خانوار روستای فوشه و حیدرآلات فومن نیز مسدود است.

    جاری شدن سیلاب در دیگر مناطق شهرستان فومن سبب وارد شدن خسارت به راه ارتباطی 21 روستا و 16پل و تخریب کامل پل روستای کلفت شد.

    همچنین به گفته محمود قاسم نژاد فرماندار فومن نیز گاز 265 مشترک روستاهای حیدرآلات، سیاهرود و فوشه قطع بوده و همه مدارس بخش سردارجنگل و یک مدرسه ابتدایی در شهر فومن تعطیل است.

    گفتنی است استاندار گیلان شب گذشته از شهرستان های شرقی استان بازدید و دستورات لازم را به دستگاه های خدماتی و مسئولان دادند و همچنین در سالاری برای بازدید از وضعیت شهرستان های غربی استان نیز ظهر امروز به این شهرستان سفر کرده و از نزدیک شرایط این شهرستان ها را نیز بازدید کرد.

    ادامه بارش ها در گیلان برای فردا 

    مازیار غلامی با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان گیلان، اظهارکرد: با نفوذ و تقویت توده هوای سرد و بارشی از عصر روز جمعه به گیلان شاهد بارش شدید باران در اکثر مناطق این استان بوده ایم.

    وی با بیان اینکه در 24 ساعته گذشته بیشترین بارش از ایستگاه اداره کل هواشناسی در شهرستان رودسر با 301 میلی متر بارش گزارش شده است، افزود: این میزان بارش در این منطقه کم سابقه بوده است.

    سرپرست پیش بینی هواشناسی گیلان با اشاره به میزان بارش ها در سایر شهرهای استان، گفت: لاهیجان با 145 میلی‌متر، آستارا با 88 میلی‌متر و رشت نیز 70 میلی‌متر باران در 24 ساعته گذشته تاکنون باریده است.

    وی در ادامه با بیان اینکه با بررسی الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی این وضعیت برای امروز و حتی با شدت کمتر برای فردا ادامه دارد، خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته بارش تا عصر امروز در نواحی مرکزی و شرقی از شدت بیشتری برخوردار است.

    غلامی با اشاره به اینکه از عصر امروز از شدت بارش‌های در مناطق شرقی کاسته می شود، تصریح کرد: از عصر به بعد نواحی مرکزی و غربی استان بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته و بارش ها در آن شدت می یابد.

    امدادرسانی به 400 خانوار آسیب دیده سیل در گیلان

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به بارش باران در استان گیلان، اظهارکرد: در اثر این بارندگی همه شهرهای استان درگیر سیلاب و آبگرفتگی معابر و خیابان ها و طغیان رودخانه هستند.

    مهدی ولی پور با بیان اینکه شهرهای تالش، آستارا، رضوانشهر، صومعه سرا، ماسال و فومن و رودسر، لنگرود، املش و لاهیجان نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در حال امدادرسانی به آسیب دیدگان هستند، افزود: تقریبا در 20 روستا در شهرهای مذکور درگیر سیل و آبگرفتگی معابر هستند.

    به گفته این مسئول تاکنون 400 خانوار از امدادرسانی نیروهای جمعیت هلال احمر استان گیلان در شهرهای مذکور بهره مند شده اند.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: 325 امدادگر جمعیت هلال احمر در قالب 65 گروه با 47 خودروی کمک دار، آمبولانس و سه قایق در حال امدادرسانی به سیل زدگان در 12 شهرستان هستند.

    ولی پور ادامه داد: سه گروه مردمی آشنا به مناطق سخت گذر همراه با 10 خودرو  در مناطق سیل زده با امدادگران جمعیت هلال احمر همکاری می‌کنند.

    جستجو برای پیدا کردن کودک ادامه دارد

    وی با بیان اینکه در تصفیه خانه شهر رشت شب گذشته گزارش 11 مسموم ناشی از گاز دی اکسید کربن اطلاع رسانی شد که نیروهای جمعیت هلال احمر درکنار اورژانس به مراکز درمانی انتثال پیدا کردند، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت عمومی این افراد خوب است.

    ولی پور با بیان اینکه متاسفانه اوایل صبح امروز یک دستگاه خودروی 206 با شش سرنشین شامل دو مرد، سه زن و یک نوازد به رودخانه حویق در تالش سقوط کرد، تصریح کرد: در اثر این حادثه سه زن سرنشین این خودرو جان باخته و دو مرد نیز به بیمارستان منتقل شده و یک نوزاد نیز مفقود است.

    وی ادامه داد: جستجوهای  نیروهای هلال احمر برای یافتن این نوزاد در اطراف منطقه محل حادثه ادامه دارد.

    براورد خسارت نهایی به فروکش کردن بارش باران موکول شده است

    معاون مدیریت بحران استان گیلان نیز  اظهارکرد: برآورد میزان خسارت ناشی از بارش شدید باران و سیل در استان گیلان به آرام شدن وضعیت و فروکش کردن باران موکول شده است.

    کاظم یوسفی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر آمارها و اطلاعات کلی از سوی بخشداران، فرمانداران، دهیاران و مسئولان شهرستان ها اعلام می شود، افزود: در شهر ستان های ماسال و صومعه سرا اکصر روستاهای بخش های آنها با توجه به نزدیکی به رودخانه دچار آسیب و خسارت شده اند.

    وی با اشاره به وضعیت مشابه برای روستاهای شهرستان فومن نیز وجود دارد، گفت: در این شهرستان یک پل به صورت کامل تخریب شده و به راه های روستایی شهرستان نیز آسیب د جدی وارده شده است.

    معاون مدیریت بحران استان گیلان به تخریب پل بزرگ املش و قطع ارتباط دو شهر لنگرود و املش خبرداد و خاطرنشان کرد: بیشترین بارش در رودسر با 310 میلی‌متر در 24 ساعته گذشته داشته است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط