فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل محیط زیست استان تهران:

تردد خودرو‌های نظامی فاقد معاینه فنی از اول آبان ممنوع است

عصر خودرو- کلانتری گفت: از اول آبان تردد تمام خودرو‌های سنگین و سبک فاقد معاینه فنی از جمله خودرو‌های نظامی و دولتی ممنوع است.

تردد خودرو‌های نظامی فاقد معاینه فنی از اول آبان ممنوع است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران در حاشیه جلسه کمیته آلودگی هوای تهران که امروز(شنبه) در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به وصل معاینه فنی خودروهای سنگین به سیستم سامانه «سیمفا» اظهار داشت: در این مصوبه مقرر شد این طرح در وزارت کشور نهایی شود، چرا که سیستم سامانه سیمفا تنها معاینه فنی خودروهای سواری را یکپارچه می کند و تاکید ما بر اضافه شدن خودروهای سنگین به این سامانه است.

    وی افزود: اگر خودروهای سنگین هم به این سامانه محلق شوند، سازمان محیط زیست به راحتی می تواند آلودگی تمام خودروها را رصد کند.

    کلانتری با اشاره به اجرای طرح ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی ها نیز گفت: طرح ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی در وزارت کشور آغاز شده است. با اجرای این طرح می توان هم به کاهش مصرف سوخت و هم کاهش آلودگی زیست محیطی کمک کرد.

    وی در ادامه از جایگزینی تاکسی های نو به جای تاکسی های فرسوده و همچنین جایگزینی خودروهای تجاری خبر داد.

    مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان این که گزارشی در رابطه با مدیریت مصرف سوخت ارائه شده است ، تصریح کرد: خروجی این طرح حفاظت از محیط زیست و کاهش بار آلودگی های زیست محیطی بود.

    تردد خودورهای فاقد معاینه فنی از اول آبان ماه ممنوع است

     مدیر کل محیط زیست استان تهران در رابطه با آغاز ممنوعیت خودروهای فاقد معاینه فنی اول آبان ماه سال جاری اظهار کرد: مقرر شد از اول آبان ماه سال جاری تردد تمام خودروهای سنگین و سبک که فاقد معاینه فنی هستند ممنوع شود و این طرح شامل خودروهای نظامی و دولتی نیز می شود.

    کلانتری با اشاره به استانداردسازی موتورخانه های دستگاه اجرایی و ارگان ها تصریح کرد: سازمان استاندارد سازی مکلف به تست تمام موتورخانه ها در سطح استان است. در فاز اول این طرح مقرر شد که دستگاههای دولتی برای استاندارد سازی موتورخانه ها پیش قدم شوند .

    وی افزود: اداره کل استاندارد استان تهران از  همکاری نکردن برخی دستگاه ها با این ارگان اعتراض داشت.  با توجه به آغاز 6 ماهه دوم سال و افزایش بار آلودگی های محیط زیستی، مقرر شد اگر دستگاه های اجرایی اقدام به استاندارد سازی موتورخانه ها نکنند سازمان برنامه و بودجه در بودجه آن ها تجدیدنظر کند تا این دستگاه ها نیز مکلف به اجرای این طرح شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط