فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

حذف اختلاف نرخ ارز آزاد و ثانویه تاکتیک بازگشت فاصله دو میلیونی خودرو از کارخانه تا بازار

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: کاهش شکاف قیمت دلار در بازار ثانویه و آزاد به واقعی شدن قیمت خودرو در بازار کمک می‌کند و موجب از بین رفتن حباب قیمتی بازار می‌شود.

حذف اختلاف نرخ ارز آزاد و ثانویه تاکتیک بازگشت فاصله دو میلیونی خودرو از کارخانه تا بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، ولی ملکی  در خصوص افزایش کاذب قیمت خودرو در بازار، اظهارداشت: افزایش قیمت خودروها حبابی و کاذب است و این افزایش قیمت‌های حبابی روزی می‌شکند، اگر خودروساز قیمت‌ها را افزایش بدهد دیگر امکان بازگشت به سقف گذشته امکان‌پذیر نیست به این دلیل که بر اساس قیمت تمام شده نرخ محصولات تولیدی را افزایش می‌دهند.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاشیه بازار به یکباره قیمت خودروها را افزایش داد و دلالان نیز به این افزایش قیمت‌ها دامن زدند، گفت: فاصله حدود 12 میلیون تومانی بین قیمت پراید در کارخانه تا بازار نشان از دلالی در بازار دارد که حباب آن ترکید و قیمت‌ها به میزان قبل بازگشت.

    نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ادامه کاهش قیمت‌ها بستگی به روند نزولی نرخ ارز دارد و اگر قیمت ارز کاهش داشته باشد قیمت محصولاتی مانند خودرو نیز کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: مسکن، خودرو و طلا همگی از ارز منبعث هستند زیرا جامعه ارزش نقدینگی خود را با قیمت ارز تطبیق می‌دهند، حتی میزان درآمد خود را بر اساس ارز محاسبه می‌کنند.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه مردم برای حفظ ارزش سرمایه خود برخی محصولات مانند طلا و خودرو را خریداری می‌کنند، طبیعی است که با کاهش نرخ ارز قیمت سایر محصولات نیز کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر قیمت ارز ثانویه و بازار آزاد حدود 8هزار تومان باشد مطمئنا فاصله قیمت خودرو در کارخانه تا بازار همانند سال گذشته حدود دو میلیون تومان می‌شود./

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط