فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی«عصرخودرو»

پیش بینی تداوم روند کاهش قیمت خودروها با کاهش قیمت دلار

عصر خودرو- فعالان بازار خودرو معتقدند روند کاهشی قیمت ها در بازار در صورت ادامه روند فعلی کاهش نرخ ارز ادامه خواهد داشت.

پیش بینی تداوم روند کاهش قیمت خودروها با کاهش قیمت دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در حال حاضر در بازار خودرو کمتر خریداری دیده می شود و این روزها همه تبدیل به فروشندگانی شده اند که برای جلوگیری از ضرر بیشتر خود به دنبال فروش خودرو هستند.
    هرچند به اعتقاد فعالان بازار خودرو، عرضه خودرو از سوی خودروسازان همچنان با اما و اگرهایی روبرو است اما با این حال روند کاهشی قیمت خودروها ادامه یافت و در چنین شرایطی با عرضه بیشتر از سوی خودروسازان شاهد کاهش بیشتر قیمت خودروها در بازار خواهیم بود.
    به گفته فعالان این بازار، در حال حاضر زمان مناسبی برای خرید خودرو نیست زیرا احتمال کاهش بیشتر قیمت ها وجود دارد بنابراین بهتر است تا زمان بازگشت ثبات به بازار ارز، متقاضیان، خرید خود را به تاخیر بیندازند.
    در چند ماه گذشته و به واسطه کاهش ارزش پول ملی، سرمایه های زیادی با هدف حفظ ارزش سرمایه ها وارد بازار خودرو شد که این افزایش تقاضا در کنار کمبود عرضه منجر به برهم ریختن تعادل بازار و در نهایت ایجاد بازار سیاه شد و قیمت های جدیدی را در بازار خودرو به ثبت رسانید و حال در چنین شرایطی فعالان بازار خودرو معتقدند در صورت ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار، شاهد کاهش تقاضاها و به مراتب قیمت خودروها خواهیم بود.
    در همین حال درج آگهی هایی با قیمت های متفاوت و به صورت فروش جمعی نیز نشان داد که دپوی خودروها با هدف افزایش بیشتر قیمت ها از سوی دلالان و یا برخی نمایندگی ها انجام شده و حال با ریزش قیمت ها در بازار، اقدام به فروش با هدف جلوگیری از زیان بیشتر کرده اند. البته خریداران خودرو نباید اعتمادی به این آگهی ها کنند بلکه باید نیاز خود را از طریق بازار و واحدهایی دارای پروانه اتحادیه تامین کنند.

    نویسنده: میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم