فونیکسریمکسبهتام

فعالان بازار با تاکید برهوشیاری مردم برای خرید خودرو از سایت ها؛

خرید خودرو را به تاخیر بیندازید!

عصر خودرو- یک فعال بازار خودرو با تاکید براین که آگهی های موجود در سایت های خرید و فروش خودرو فاقد وجاهت قانونی است، گفت: بهتر است خریداران خودرو با توجه به شرایط فعلی ارز خرید خود را به تاخیر بیندازند تا بازار به ثبات برسد.

خرید خودرو را به تاخیر بیندازید!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    کاظم محمدی نیکخواه در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو»، درخصوص وضعیت فعلی بازار اظهار کرد: هم اکنون فروشندگانی که پیش از این خودروهای پلاک شده خریداری کرده بودند، برای جلوگیری از افت ریال خواستار فروش خودروی خود هستند اما خریداری در بازار وجود ندارد.

    وی با اشاره به افت 10 درصدی قیمت خودروهای داخلی در بازار گفت: با توجه به این میزان کاهش، یک خودروی 50 میلیون تومانی شاهد افت 5 تا 10 میلیون تومانی است که در چنین شرایطی هیچ خریداری تمایلی برای خرید ندارد و در انتظار برای کاهش بیشتر قیمت ها است.
    این فعال بازار خودرو با تاکید بر این که بازار خودرو وابسته به ارز است و با افت قیمت دلار شاهد رکود در بازار خودرو خواهیم بود، تصریح کرد: ادامه روند فعلی کاهشی قیمت ها در بازار خودرو به قیمت ارز بستگی دارد و اگر قیمت ارز قابل کنترل باشد و به قیمت باثباتی برسد، خودرو نیز به ثبات خواهد رسید.
    محمدی نیکخواه در ادامه با اشاره به آگهی های عجیبی که در سایت های خرید و فروش خودرو درج می شود نیز اظهار کرد: هم اکنون اعتباری به این آگهی ها در فضای مجازی نیست چرا که نه تنها صحت آن ها مشخص نیست بلکه از ماه گذشته تاکنون خودروسازان اجازه فروش خودرو به صورت کارتکسی را ندارند و خودروهای فروخته شده برای ورود به بازار باید مجهز به پلاک باشند. 
    وی ادامه داد: بیش از یک ماه است که خودروسازان هیچ خودرویی را به صورت کارتکسی حتی به نمایندگی ها که اقدام به خرید کرده اند، عرضه نکرده و آن ها را ملزم کرده اند تا در واگذاری خودروها مشخصات و کد ملی نیز اعلام شود.
    این فعال بازار یادآور شد: در سال های گذشته خودروسازان در قالب طرح مشارکت در تولید خودروها را به صورت کارتکسی عرضه می کردند که این روند متوقف شده بر این اساس به خریداران خودرو تاکید می شود یا از نمایشگاه داران و یا در نهایت از نمایندگی های خودروسازان اقدام به خرید کنند ضمن آن که پیشنهاد می شود تا زمان به ثبات رسیدن قیمت ها در بازار ارز، خرید خود را به تاخیر بیندازند. 

    گزارش: میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم