فونیکسریمکسبهتام

شریعتمداری:

ارز مورد نیاز برای تامین لاستیک کامیون‌داران اختصاص یافت

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل، ارز به موقع و منظمی برای تامین لاستیک کامیون‌داران اختصاص می‌دهد. به گفته وی در مهرماه ۲۰۰ میلیون دلار برای این منظور اختصاص یافت و از ماه‌های آتی هر ماه حدود ۸۰ میلیون دلار به این کار اختصاص خواهد یافت.

ارز مورد نیاز برای تامین لاستیک کامیون‌داران اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمد شریعتمداری بعد از جلسه مشترک امروز کمیسیون کشاورزی با فعالان در عرصه کشاورزی و صنایع غذایی با رئیس مجلس  درباره اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص بهبود وضعیت کامیون داران پاسخ داد.

    وی گفت: آنچه کامیون داران با آن مواجه هستند بسته‌ای از مشکلات در حوزه‌های گوناگون همچون بیمه و یکی از مشکلات آن‌ها لاستیک است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل تعهد کرده که ارز به موقع و منظمی را برای تامین لاستیک اختصاص دهد، لذا تقریبا در ماه مهر حدود 200 میلیون دلار و از این به بعد در ماه‌های آتی هر ماه حدود 80 میلیون دلار برای این کار اختصاص پیدا می‌کند. منابع ارزی لازم نیز تامین شده و واردات لاستیک‌های سنگین آغاز شده است.

    شریعتمداری همچنین با اشاره به محتوای جلسه امروز با فعالان عرصه صنایع غذایی و کشاورزان گفت: این جلسه با حضور جمعی از مجموعه تولید کنندگان صنایع غذایی تشکیل شد. فرصتی بود تا آنان مسائل و مشکلات خود را به‌ویژه در برهه اخیر و با ایجاد محدودیت‌های ارزی بیان کنند. ما هم راه حل‌های طراحی شده را با آنان در میان گذاشتیم.

    وی با بیان این‌که شاهد روند رو به رشد صادرات غیرنفتی در حوزه صنایع غذایی به رغم همه مشکلات هستیم گفت: در صادرات محصولات صنایع غذایی نسبت به مدت مشابه سال قبل 21.1 درصد رشد داشتیم. البته از آن سو در برخی از اقلام محصولات کشاورزی و غذایی رشدهای غیرمتعارف داشتیم که با همکاری وزارت جهاد ناچار به جلوگیری از صادرات برخی از کالاها شدیم.

    وی توضیح داد: ما با شرایط خاص امروز نمی‌توانستیم غیر از این تصمیم گیری کنیم. با همکاری وزارت جهاد جلوی صادرات اقلامی همچون قند، شکر، روغن خام تصفیه شده، دام زنده، گوشت، شیرخشک صنعتی و اقلامی که خروج آن لطمه به بازار داخلی می‌زند و مردم را دچار مشکل می‌کند، گرفته شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو