فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس:

استفاده از خودروهای هیبریدی می تواند باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شود

عصر خودرو- رئیس کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی می گوید: برای مقابله با بازار آشفته خودرو دولت و مجلس باید همکاری کنند و زمینه استفاده از خودروهای هیبریدی را فراهم کنند تا قیمت خودرو روند کاهش را طی کند.

استفاده از خودروهای هیبریدی می تواند باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، شادمهر کاظم زاده  با اشاره به اینکه قیمت خودرو در بازار با ورود خودروهای هیبریدی روند کاهش را طی خواهد کرد، افزود: در شرایط فعلی که به جز افزایش قیمت ها ما با بحث آلودگی هوای کلان شهری مثل تهران هم روبرو هستیم؛ فراهم کردن زمینه برای ورود خودروهای هیبریدی به کشور بدون تعرفه و با حجم مشخص می تواند در قیمت خودرو تاثیرگذار باشد.

    نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش نرخ ارز بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت خودرو داشته است، از عملکرد دولت انتقاد کرده و تصریح کرد: دولت در هر دو موضوع کنترل نرخ ارز و تنظیم قیمت ها در نهاده های مختلف -به عنوان مثال در حوزه صنعت- خوب عمل نکرده است.

    وی اضافه کرد: اینکه به یک باره ثبت سفارش با شرایط خاصی  از سوی برخی شرکت های خودروساز پیش می آید و افراد زیادی برای ثبت سفارش به شرکت اعلام کننده فراخوان هجوم می آورند تا محصول مورد نظر را خریداری کنند، نشان از آشفتگی و شرایط بد بازار خودرو دارد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: کشور ما سال گذشته به یک جنگ اقتصادی تهدید شد اما متاسفانه گویا دولت این موضوع را جدی نگرفت و برنامه زیادی برای این شرایط نداشت، به گونه ای که با بروز تحریم ها اعلام کرد که نرخ دلار به 4200 تومان افزایش یافته است.

    کاظم زاده به تعطیلی صرافی ها توسط دولت نیز اشاره ای کرد و افزود: بهتر بود دولت صرافی ها را تعطیل نمی کرد و دلار را نیز کالای قاچاق به حساب نمی آورد؛ چراکه این کار خود اثر معکوس بر اقتصاد کشور به جا گذاشت.

    وی با تاکید بر اینکه دولت باید از زمان آغاز تهدیدهای اقتصادی خارجی، بسته ها و سیاست های اقتصادی خود را پیش بینی می کرد، گفت: در هر حال برای مقابله با تحریم ها در عرصه بازار خودرو باید موضوع را به صورت چندجانبه نگاه کرد و در کنار این نوع نگاه، دولت و مجلس نیز باید همراه هم برای از بین رفتن التهاب در بازار خودرو کمک کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو