فونیکسریمکسبهتام

گمرک ایران اعلام کرد:

توقیف یک محموله ۲۵ تنی قاچاق قطعات مستعمل خودرو

عصر خودرو- ماموران گمرک، یک محموله ۲۵ تنی قاچاق قطعات مستعمل خودرو ترانزیتی را کشف و توقیف کردند.

توقیف یک محموله ۲۵ تنی قاچاق قطعات مستعمل خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا  ، ماموران گمرک باشماق مریوان در یک عملیات، با هوشیاری و رصد یک محموله تزانزیتی قطعات مستعمل، موفق شدند، 25 تن ضایعات قطعات موتور را شناسایی و کشف کنند که جایگزین قطعات مستعمل به ارزش 8 میلیارد ریال شده بود.

    ماموران گمرک باشماق با رصد یک محموله ترانزیتی قطعات مستعمل، پس از مشکوک شدن به آن و کنترل و رهگیری اطلاعات محموله ازطریق سامانه های هوشمند الکترونیکی، به بررسی و ارزیابی دقیق آن اقدام کردند. بر اساس این گزارش، پس از بازرسی این محموله ترانزیتی خروجی  مشخص شد،25 تن از 27/5 تن محموله مورد نظر به ارزش حدود 8 میلیارد ریال در داخل کشور تخلیه و به جای آن ضایعات مربوط به قطعات موتور، گیربکس و اکسل بارگیری شده است.

    ️بر اساس این گزارش، این محموله  به دلیل دستکاری و جابه جا کردن بار کالای ترانزیتی بر اساس قانون مشمول قاچاق می شود. در حال حاضر واردات قطعات یدکی مستعمل به کشور ممنوع است . محموله کشف شده ، پس از توقیف از سوی ماموران گمرک جهت انجام مراحل قضایی به مرجع رسیدگی کننده تحویل شد.

    ️پس از الکترونیکی شدن گمرک و تجهیز این سازمان به سامانه های هوشمند، کنترل محموله های ترانزیتی و رهگیری اطلاعات  از این طریق انجام میشود. این اقدام نه تنها کنترل و شناسایی محموله را تسریع کرده که ریسک قاچاق در محموله‌های ترانزیتی را بالا برده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط