فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد

افت کیفیت گازوئیل در تیرماه

کیفیت نامناسب بنزین اهواز

عصر خودرو- مدیرکل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به افزایش گوگرد گازوئیل در تیر ماه سال جاری اظهار کرد: پایش‌های تهران نشان می‌دهد که میزان گوگرد گازوئیل در تیر ماه ۱.۵ تا دو برابر حد استاندارد بوده است، البته این وضعیت در شهریورماه بهبود یافت.

افت کیفیت گازوئیل در تیرماه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شینا انصاری مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در آخرین جلسه کارگروه ملی آلودگی هوا گزارش وضعیت کیفیت سوخت دیزل توزیعی کشور را توضیح داد و گفت: مطابق ماده 18 قانون هوای پاک وزارت نفت مکلف شده تا سه سال پس از ابلاغ این قانون سوخت مطابق با استاندارد ملی عرضه کند. همچنین سازمان حفاظت محیط زیست موظف است که پایش و نظارت بر کیفیت سوخت توزیعی در کشور را انجام دهد.

    وی تاکید کرد: معاونت انسانی حفاظت محیط زیست از پاییز سال گذشته آنالیز گوگرد سوخت گازوئیل را در تهران و کرج انجام می‌دهد. همچنین بر اساس مصوبه سال 93 پایش بنزن و آروماتیک در بنزین در سوخت هشت کلانشهر صورت می‌گیرد. افزون بر این از ابتدای خرداد ماه طی تفاهم بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت پایش‌های مشترک بین این دو دستگاه در مورد سوخت دیزل یورو4 در محورهای مواصلاتی و هشت کلانشهر اجرا می‌شود.

    مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به افزایش گوگرد گازوئیل در تیرماه سال جاری تصریح کرد: نمونه برداری‌ها از جایگاه‌های سوخت تهران در تیرماه نشان می‌داد که میزان گوگرد گازوئیل یک و نیم تا دو برابر استاندارد بوده است که خوشبختانه این وضعیت در شهریور ماه رو به بهبود گزارش شده است اما در برخی جایگاه‌ها هنوز مشکلاتی وجود داشته است.

    انصاری اظهار کرد: پایش‌های ما نشان می‌دهد که در بهار 97 در کرج گوگرد گازوئیل بسیار بالا بوده و بالغ بر 2000 ppm گزارش شده است. در تیرماه نیز میزان گوگرد در بیشتر جایگاه‌ها بالا بوده که در شهریور شرایط مناسبی داشتند.

    وی در ادامه با اشاره به نتایج پایش کیفیت بنزین توزیعی اظهار کرد: در بهار 97 مجموع آروماتیک در بنزین تهران زیر استاندارد بوده و شرایط خوبی داشته است. در فصل تابستان نیز میزان بنزن در جایگاه‌های تهران به غیر از سه مورد، بقیه در حد استاندارد بوده است. متاسفانه نتایج پایش‌ها نشان می‌دهد که آروماتیک‌ها در جایگاه‌های تهران در فصل تابستان بالاتر از حد مجاز بوده است.

    به گفته مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در کرج نیز طی بهار و تابستان 97 مقدار آروماتیک‌های بنزین تا حدی بالاتر از استاندارد بوده است. البته این میزان نسبت به سال 90 کاهش چشمگیری داشته است.

    انصاری با اشاره به وضعیت بنزین اراک اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که آروماتیک‌ها و بنزن سوخت اراک در حد استاندارد است. همچنین وضعیت سوخت بنزین در مشهد نیز شرایط مناسبی دارد.

    وی ادامه داد: در تابستان 97 در اهواز میزان آروماتیک در همه نمونه‌های گرفته شده بالاتر از حد استاندارد بوده و بنزن نیز در نیمی از نمونه‌ها بالاتر از حد مجاز گزارش شده است.

    این کارشناس سازمان محیط زیست در پایان تاکید کرد: بر اساس دستور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر شفاف سازی نتایج کیفیت سوخت کشور، از ماه جاری در پرتال سازمان حفاظت محیط زیست نتایج نظارت بر سوخت قرار داده می‌شود که تا کنون اطلاعات مربوط به سوخت دیزل روی پرتال قرار داده شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو