فونیکسریمکسبهتام

فقط ۲۰ درصد خودروهای اصفهان معاینه فنی دارند

عصر خودرو- مراکز معاینه فنی در نقاط گوناگون شهر بسیار خوب جانمایی شده‌اند. ۱۳ خط مکانیزه معاینه فنی در شهر اصفهان به‌طور هوشمند از ساعت ۸ تا ۱۵ خدمات‌رسانی می‌کند که در صورت نیاز و استقبال شهروندان، شیفت بعدازظهر این مراکز قابل تمدید است.

فقط ۲۰ درصد خودروهای اصفهان معاینه فنی دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، علیرضا صلواتی با بیان اینکه یکی از راهکارهایی که می‌تواند به کاهش آلودگی هوا در شهر اصفهان کمک کند، معاینه فنی خودروها است، افزود: باتوجه به اینکه بخش عمده‌ای از آلودگی هوا مربوط به وسایل نقلیه متحرک شامل خودروهای سبک، سنگین، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها است، با همکاری خوب شهروندان می‌توان از میزان آلودگی‌های جوی کاست، این در حالی است که تنها 20درصد خودروهای اصفهان معاینه فنی دارند.
    صلواتی ادامه داد: روزانه 20 تا 30 هزار راننده اصفهانی به‌دلیل تخلف در ورود به محدوده‌های ترافیکی، به‌وسیله دوربین‌های زوج و فرد جریمه می‌شوند. وی با اشاره به اقدامات ستاد مهر اظهار کرد: هر ‌سال با شروع سال تحصیلی به‌دلیل سفرهای منظم شهری (سفرهای تحصیلی و دانشگاهی)، 20 درصد به حجم سفرهای شهری اصفهان افزوده می‌شود. ستاد مهر از اواخر تابستان فعالیت خود را آغاز می‌کند تا تدارکات بهتری برای شروع سال تحصیلی داشته باشد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ایمن‌سازی مدرسه‌ها، نوسازی خط‌کشی‌ها، شست‌وشوی خطوط خیابان‌ها و معابر و نظافت اتوبوس‌ها جزو اقدامات هرساله ستاد مهر است اما امسال باتوجه به راه‌اندازی خط یک مترو اصفهان، مقرر شد حمل‌ونقل همگانی دانش‌آموزان با هماهنگی سازمان قطار شهری و اتوبوسرانی برنامه‌ریزی شود.
    وی با بیان اینکه 70 هزار دانش‌آموز با تاکسی‌های شهری و سرویس به مدرسه می‌روند خاطرنشان کرد: ساعت فعالیت مترو از ساعت 6: 30 تا 21 است که تا 22: 30 افزایش پیدا می‌کند و سرفاصله قطارها تا پایان سال به 8 دقیقه و سال آینده به 5 دقیقه خواهد رسید.
    صلواتی با بیان اینکه ظرفیت مترو شهر اصفهان از جابه‌جایی روزانه 53 هزار مسافر به 100 هزار مسافر در روز افزایش پیدا می‌کند، افزود: در مجاورت ایستگاه‌های قطار شهری «صفه» و «کاوه» پارکینگ‌هایی در نظر گرفته شده تا مسافران بتوانند خودروهای شخصی خود را در این پارکینگ‌ها پارک کنند.
    وی تصریح کرد: 9 گروه گشت بازرسی حمل‌ونقل شهری از 31 شهریور تا 15 مهر در دو شیفت صبحگاهی و بعد از ظهر در شهر اصفهان مستقر خواهند شد که تخلفات شهری را با اولویت رسیدگی و اعمال قانون می‌کنند. شیفت فعالیت این گروه‌ها از ساعت 6 تا 14 و از ساعت 17 تا 20 است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان یادآور شد: با هماهنگی آموزش و پرورش باتوجه به تغییرات به‌وجود آمده، مقرر شد طرح‌هایی مانند زنگ ترافیک، پلیس مدرسه و برگزاری کلاس‌های آموزشی ترافیکی برای دانش‌آموزان از ابتدای مهر امسال اجرا شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط