فونیکسریمکسبهتام

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در یادواره شهدای سایپا:

برای خودکفایی در صنعت از فرهنگ دفاع مقدس درس بگیریم

عصر خودرو- مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای شرکت سایپا با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاونین، مدیران، روسا، کارکنان، بسیجیان شاغل و خانواده های معظم شهدای شرکت سایپا دوشنبه برگزار شد.

برای خودکفایی در صنعت از فرهنگ دفاع مقدس درس بگیریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز، سردار محمدرضا نقدی با بیان اینکه در موضوع خودکفایی باید از فرهنگ دفاع مقدس درس بگیریم، گفت: دفاع مقدس درخشان ترین حماسه و رشادت ملت ایران است که باید الگوی همه ما در شرایط فعلی قرار گیرد.

    نقدی به تحریم های تسلیحاتی در زمان دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: تحریم های تسلیحاتی و نظامی در زمان دفاع مقدس باعث شد تا به خودکفایی در صنایع دفاعی دست یابیم و اصلی ترین راهکار خودکفایی در صنایع دفاعی کشور، خودباوری و اعتماد به نفس است.

    وی با اشاره به اینکه امروزه در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، خاطرنشان کرد: باید همانند دوران دفاع مقدس با اتکاء به توانمندی های داخلی و خودباوری تلاش کنیم که در صنایع دیگر از جمله صنعت خودرو به خودکفایی برسیم.

    معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروزه در بسیاری از صنایع دفاعی از جمله صنعت موشکی، سامانه های پدافند هوایی، ناو هواپیمابر، زیردریایی و ساخت پهباد به خودکفایی رسیده ایم و این عظمت در سایه خودباوری و اعتماد به نفس حاصل شده است.

    نقدی افزود: علی رغم همه تهدیدها بر علیه کشورمان هزینه های دفاعی ما از هزینه های دفاعی کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس بسیار کمتر بوده و جزو کم هزینه ترین بخش های کشور است و اطلاعات دقیق این هزینه ها در سازمان برنامه و بودجه قابل رصد و بررسی است.

    وی پیشرفت های کشور در صنایع دفاعی را نتیجه عشق، ایمان، استقامت و پیروی از فرهنگ شهادت و شهدای گرانقدر دانست و تصریح کرد: باید همانگونه که در صنایع دفاعی تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم در صنایع دیگر از جمله صنعت خودرو نیز با خودباوری و اعتماد به نفس تهدید تحریم های ظالمانه دشمنان را به فرصت تبدیل کنیم تا به خودکفایی در این صنعت نائل شویم.

    نقدی گفت: یکی از رموز موفقیت و خودکفایی در صنعت خودرو تعامل و ارتباط نزدیک با دانشگاه های کشور است که باید به صورت جدی این تعامل دوسویه برقرار شود تا در این صنعت خودکفا شویم.

    وی افزود: تولید در کشور در حال حاضر اقتصادی نیست که باید تلاش کنیم تا نقدینگی موجود در جامعه به سمت تولید سوق داده شود و با مشارکت مردم از طریق سرمایه گذاری در بخش تولید بتوانیم به خودکفایی در صنعت خودرو و صنایع دیگر برسیم.

    معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: باید در اقتصاد و صنعت داخلی به بهره وری برسیم تا توجه به این حوزه ها بیشتر شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو