فونیکسریمکسبهتام

عضو هئیت رئیسه ­­کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

آشفتگی بازار خودرو باید سامان بیابد

عصر خودرو- مقدسی گفت: بازار خودرو باید از وضعیت موجود نجات پیدا کند و خودروسازان نیز نباید از وضعیت بازار سوء استفاده کنند.

آشفتگی بازار خودرو باید سامان بیابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

     به گزارش خبری«عصرخودرو» به نقل از  صداوسیما؛​­ سید مهدی مقدسی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو در سال گذشته ارائه شد، افزود: طراحان این طرح به دنبال آن بودند، زمانی که تعرفه ها برای واردات خودرو افزایش پیدا کرد، خودروهای هیبریدی وارد کشور شود زیرا کشورهای دنیا در حال حرکت به سمت استفاده از خودروهای تمام برقی و هیبریدی هستند.

    وی ادامه داد: چون زیرساخت های لازم برای خودروهای برقی در ایران آماده نیست، خودروهای هیبریدی مورد توجه قرار دارد که سوخت های فسیلی کمتری را مصرف می کنند؛ طبق برآوردها استفاده از این خودروها باعث کاهش حداقل 25 درصدی سوخت های فسیلی می شود.
    عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح در سال گذشته در زمانی مطرح شد که هنوز تحریم ها برنگشته بودند، عنوان کرد: طرح در زمانی در کمیسیون صنایع مورد بررسی قرار گرفت که ترامپ موضوع خروج آمریکا از برجام را مطرح کرد و این باعث تغییر شرایط شد.

    مقدسی­ افزود: ​بعضی از اعضای کمیسیون پیشنهاد دادند این طرح شش ماه مسکوت بماند تا شرایط مساعد شود که البته بنده مخالف این اقدام بودم. در نهایت مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی مخالفت کرد.
    وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم، آشفتگی بازار خودرو سر و سامان پیدا کند، اظهار داشت: بازار خودرو باید از وضعیت موجود نجات پیدا کند و خودروسازان نیز نباید از وضعیت بازار سوء استفاده کنند. می خواهیم از توان خودروسازان به درستی استفاده شود و ظرفیت را برای خودروسازان خصوصی جهت رقابتی کردن بازار به کار بگیریم.
    عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور­­ در ادامه با تاکید بر اینکه وضعیت خودروسازی و قطعه سازی کشور روز به روز بدتر می شود، عنوان کرد: به نظر می رسد نمی توان در فرصت کوتاه از شرایط بد موجود بیرون آمد. برنامه های تحقیق و تفحص که مجلس دنبال می کند، تا بخواهد به ثمر برسد و به جواب درستی برسیم، زمان زیادی طول خواهد کشید.
    رضا رضایی تصریح کرد: شرایط خودروسازی امروز شرایط بحرانی است و به تبع آن، قطعه سازی نیز وضعیت بحرانی دارد زیرا مواد اولیه فولاد با افزایش قیمت زیادی روبرو شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو