فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری خبر داد:

پیشنهاد به دولت برای تخصیص ارز ویژه لاستیک‌‌‌ ناوگان سنگین

عصر خودرو- معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در مکاتبه با معاون اول رئیس‌جمهور، مقرر شد ارز لاستیک با اولویت ویژه تخصیص یابد و از طریق تولید داخلی و واردات لاستیک‌های موردنیاز، مشکل کمبود لاستیک ناوگان سنگین جاده‌ای برطرف شود.

پیشنهاد به دولت برای تخصیص ارز ویژه لاستیک‌‌‌ ناوگان سنگین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲:۰۰

     ‌به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی‌ اظهار داشت: رسیدگی به مسائل و مشکلات و مطالبات رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای از دغدغه‌های اصلی مسئولین ذی‌ربط حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری‌ لازم انجام می‌شود.

    امانی ادامه داد: هم‌زمان با آغاز اعتراض رانندگان در تاریخ اول خردادماه سال جاری، جلسات زیادی با حضور نمایندگان اصناف و تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد و بعضی از مطالبات به‌طور جدی از طرف دولت و مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه‌های اجرایی بررسی و در دست اقدام است.

    وی افزود: بخشی از مسائل و مشکلات  از جمله برخورد با شرکت‌های متخلف حمل‌ونقلی، کمیسیون‌های اضافی شرکت‌های متخلف، اطلاع‌رسانی به رانندگان در مورد میزان کرایه دریافتی، بازگشت بیمه تأمین اجتماعی به روال قبلی و راه‌اندازی بیمه تکمیلی رانندگان، به‌صورت فوری رسیدگی و با فوریت حل‌وفصل شد​.

    امانی اضافه کرد: بخشی از مسائل و مشکلات نیاز به زمان بیشتری داشت که از طریق مطالعات کارشناسی بررسی شد و بخشی از مطالبات هم ازجمله سخت و زیان‌آور شدن شغل رانندگی نیاز به تدوین قانون از سوی مجلس شورای اسلامی دارد و یا بازنگری در دستورالعمل و قوانین و مقررات که در دست بررسی و پیگیری است.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، یکی از خواسته‌های رانندگان را محاسبه نرخ کرایه بر اساس تن بر کیلومتر اعلام کرد و افزود: با همراهی نمایندگان اصناف و تشکل‌های صنفی، پس از برگزاری جلسات متعدد سرانجام طرح پیشنهادی به شورای عالی ترابری کشور ارسال شد که در صورت اخذ مصوبه قانونی در کمیسیون مربوطه، امیدواریم ظرف یک یا دو ماه آینده عملیاتی شود.

    امانی در مورد تأمین لاستیک و قطعات و اقلام مصرفی موردنیاز رانندگان اظهار داشت: با توجه به این‌که ماهانه حدود 100 هزار حلقه لاستیک موردنیاز رانندگان است، در 2 ماهه گذشته، تعداد 100 هزار حلقه لاستیک توزیع شد و در حال حاضر کمبود 100 هزار حلقه لاستیک وجود دارد که طی جلسات برگزار شده و مکاتبه با معاون اول رئیس‌جمهور، مقرر شد ارز لاستیک با اولویت ویژه تخصیص پیدا کند و از طریق تولید داخلی و همچنین واردات لاستیک‌های موردنیاز، این مشکل برطرف شود.

    امانی از تصمیم دولت برای ترخیص لاستیک موردنیاز شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری کشور از سرعت گرفتن روند ترخیص و تأمین تایر موردنیاز کامیون داران خبر داد.

    وی تصریح کرد:‌ طبق دستور معاون اول رئیس‌جمهوری مقرر شد لاستیک‌های موجود در انبار گمرکات و سازمان اموال تملیکی هر چه زودتر میان رانندگان توزیع شود‌و تصمیم جدیدی که اخیراً توسط هیئت‌وزیران برای تعیین تعرفه واردات این گروه محصول از تایر گرفته است که مقرر شد چهار ردیف از تعرفه واردات تایر مربوط به تایرهای رادیال باری-اتوبوسی از 26 درصد به 5 درصد کاهش یابد.

    وی افزود: برابر اطلاعات دریافتی، چهار سایز از تایرهای باری-اتوبوسی سیمی را مشمول کاهش 21درصدی تعرفه واردات است، به همین منظور مقرر شد  تا زمان کاهش التهاب بازار لاستیک‌های باری- اتوبوسی این تایرها با تعرفه 5‌درصدی و ارز دولتی  به کشور وارد شوند.

    وی ادامه داد: پس از بازدید از انبارهای گمرک همچنین در خصوص ترخیص لاستیک موردنیاز شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری کشور تصمیماتی اتخاذ شد که به‌زودی اجرایی می‌شود و لاستیک در اختیار کامیون داران قرار خواهد گرفت.

    معاون حمل‌ونقل  سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن تشکر از همراهی رانندگان در انجام وظایف خطیر خود‌ در زمینه رسیدگی به مسائل و مشکلات موجود و پیگیری تا سرانجام مقصود قول مساعد داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو