فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

جولان دلالان در بازار خودرو

عصر خودرو-شش سال پیش در چنین روزی بر اساس مصوبه وزارت صنایع و معادن سابق، تعیین قیمت خودرو توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صورت می‌گیرد و این سازمان بر اساس اصل حمایت از حقوق مشتری اقدام به قیمت گذاری برای خودروهای تولید داخل می کند؛ امری که همواره مورد اعتراض خودروسازان قرار می‌گیرد. البته قرار شده در صورتی که خودروسازان با ارائه مدارک و مستندات به سازمان حمایت قرار گرفتن خود در حاشیه ضرر و افزایش هزینه های تولید را اثبات کنند، این سازمان با افزایش قیمت خودرو موافقت کند.

جولان دلالان در بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  ،کارشناسان عقیده دارند که اصلی ترین علت این فاصله شدید قیمت خودرو میان کارخانه و بازار، قانون تعیین قیمت خودرو توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است. به گفته آنان اصرار بر اجرای این قانون موجب شده تا ناخودآگاه رقم حاصل از این اختلاف قیمت به جیب دلالان و واسطه ها سرازیر شود، زیرا واسطه ها و دلالان با استفاده از رانت های گوناگون و دور زدن قوانین به سراغ نمایندگی های خودروساز رفته و در تعداد بالا اقدام به ثبت نام و خرید خودرو به قیمت کارخانه کرده و پس از تحویل خودروها، آن ها را در بازار آزاد با اختلاف قیمت های سرسام آور به فروش می رسانند و سود زیادی از این محل به جیب می زنند. در واقع پولی که باید برای توسعه تولید داخل و بسترسازی برای توسعه اشتغال در اختیار کارخانه های خودروسازی قرار گیرد، بدون کمترین تلاش و زحمتی به جیب دلالان می رود.
    به گفته دست اندرکاران بازار، قیمت های فعلی خودرو در بازار آزاد غیرواقعی بوده و تنها منافع دلالان است که موجب بروز این معضل در بازار خودرو شده است؛ ضمن اینکه این کار موجب عدم تمایل مصرف کنندگان به خرید خودرو و به تبع آن متوقف شدن روند سرمایه گذاری برای توسعه تولید و اشتغال در کشور خواهد شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/20846

    خروج ب.ام.و از بازار ایران
    شش سال پیش در چنین روزی تازه ترین آمار گمرک ایران حاکی از آن بود که تغییرات قابل توجهی در سهم خودروسازان آلمانی از بازار خودروهای وارداتی ایران به وجود آمده، به طوری که بی.ام.و تقریبا از بازار ایران خارج شده است.شرکت ب.ام.و آلمان که در زمانی نه چندان دور یکی از بزرگترین خودروسازان لوکس فعال در بازار ایران بود، حالا جای خود را در بازار ایران به سایر رقبا از جمله دو شرکت آلمانی دیگر یعنی بنز و پورشه داده است. در این بین البته سایر شرکتهای خودروسازی به ویژه شرکتهای شرق آسیا مانند کیا و هیوندای نیز تلاش کردند تا بخشی از سهم بی.ام.و را در ایران به خود اختصاص دهند.اما آمار گمرک ایران در حالی حاکی از افزایش 29 درصدی واردات خودرو به کشور در پنج ماهه امسال است که در این مدت کمتر از 50 دستگاه خودروی ب.ام.و وارد ایران شده است. این تعداد واردات به معنای آن است که ب.ام.و عملا از بازار ایران خارج شده است.
    http://www.asrekhodro.com/News/20847

    قطب سوم خودروسازی از دستور کار خارج نشده است
    شش سال پیش در چنین روزی قائم مقام سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با تکذیب متوقف شدن روند اجرایی ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور از پیگیری این طرح خبر داد.بهمن پرویزی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع مربوط به جانمایی طرح و تامین زیرساخت های مربوطه به ویژه آب اولویت اصلی مجریان است، خاطرنشان کرد: اولویت اصلی برای جانمایی قطب سوم خودروسازی کشور، شرق اصفهان است که در طرح آمایش صنعت و معدن نیز برای سرمایه گذاری های صنعتی مناسب تشخیص داده شده است.قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان تصریح کرد: موضوع اصلی در زمینه تعیین محل احداث قطب سوم خودروسازی کشور، تامین آب مورد نیاز است که با توجه به خشکسالی و کم آبی منطقه یکی از مشکلات قابل توجه در روند اجرای طرح محسوب می شود. البته شرایط روز و وضعیت اقتصادی نیز مقداری روند اجرای طرح را کند کرده با این حال پیگیری های اجرایی همچنان ادامه دارد.
    http://www.asrekhodro.com/News/20855

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو